Anketa:
Privát 45, Demänová, Liptovský Mikuláš, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Ubytovanie v prístavbe rodinného domu s kapacitou 10 osôb. So samostatným vchodom vo velmi peknom a tichom prostredí Nízkych Tatier v obci Demänová vzdialenej 3 km od Liptovského Mikuláša.
Na prízemí sa nachádza jedna trojposteľová izba , spoločná kompletne vybavená kuchyňa ( el. sporák, mikrovlnná rúra, rýchlovarná konvica, chladnička, kuchynský riad ) s posedením pre všetkých ubytovaných, FTP a miestnosť na odloženie lyží a topánok. Na poschodí sú dve izby: 3 a 4 posteľová. Tieto izby majú každá vlastný balkón. Všetky izby majú sociálne zariadenie: WC, sprcha a umývadlo. Hostia môžu využívať posedenie priamo pri dome na terase, alebo kryté posedenie s možnosťou opekania a grilovania. Parkovanie je priamo vo dvore objektu.
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Žilinský kraj |
Typ: | Privát |
Pridal: | wocom 12.11.2013 (19:21) |
Poloha: | N 49.062 E 19.581 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 12236 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
pani Dobáková
Dlhá 45, Demänová
Tel.: +421 44 5549 238
Mobil: +421 908 075 490
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Privát Katka a Martin, Slovensko | Privát | 0.3 km S |
2. | Chalupa Tichý Kút, Slovensko | Privát | 0.5 km JZ |
3. | PRIVAT HARLEY, Slovensko | Privát | 0.5 km J |
4. | Penzión Lodenica, Liptovský Mikuláš, Slovensko | Penzión | 2.8 km SV |
5. | Penzión DANIELA, Liptovsky Mikulas, Slovensko | Penzión | 3.2 km JZ |
6. | Penzión Sina, Slovensko | Penzión | 3.4 km JZ |
7. | Hotel Garni, Liptovský Mikuláš, Slovensko | Hotel | 3.9 km SV |
8. | Hotel Garni, Liptovský Mikuláš, Slovensko | Hotel | 3.9 km SV |
9. | Drevený kostol, Svätý Kríž, Slovensko | Kostol | 4.5 km JZ |
10. | Dom naopak, Liptovská Mara, Slovensko | Zaujímavosť | 4.5 km S |
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!