Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2376 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29798
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17612)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12186)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia (3)

Humenné - skanzen, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Humenné - skanzen, Slovensko - Bod záujmu

Expozícia ľudovej architektúry a bývania v Humennom je situovaná v pôvodnej záhrade renesančného kaštieľa a dovoľuje nám zoznámiť sa s drevenou architektúrou a spôsobom života regiónu. Múzeum bolo verejnosti sprístupnené v polovici osemdesiatych rokov minulého storočia.

Dominantu expozitúry tvorí kostol sv. Michaela Archanjela z Novej Sedlice. Postavený bol zo smrekového dreva v polovici 18. storočia (na tráme nad dverami je rok 1764) bez použitia jediného klinca. Klince, ktorými bol Kristus pribitý na kríž, gréckokatolícka a pravoslávna cirkev pri svojich stavbách nepoužívala. Kostol, ako prvý exponát bol do skanzenu privezený v roku 1970. Išlo o záchrannú akciu, keďže v Novej Sedlici si veriaci postavili nový murovaný kostol a ten starý nezadržateľne chátral. Jeho najvzácnejšou časťou je oltár a ikonostas.
Výstavbe vodného diela Starina padlo za obeť niekoľko ďalších dobových objektov a priestory múzea im poskytlo nové útočište. Dnes stoja v tesnom susedstve kostola a vypovedajú o spôsobe života na hornom Zemplíne. Za symbolické vstupné ( 2€ ) si môžeme prehliadnuť niekoľko obytných domov, hospodárskych usadlostí, ako aj kolársku, hrnčiarsku a kováčsku dielňu. Nechýba ani dielňa na spracovanie konope a mlyn z Vyšnej Jablonky.

Fotogaléria:

27.01.2014 - Pilgrim

Humenné - skanzen, Slovensko - Bod záujmu

27.01.2014 - Pilgrim

Humenné - skanzen, Slovensko - Bod záujmu

27.01.2014 - Pilgrim

Humenné - skanzen, Slovensko - Bod záujmu

27.01.2014 - Pilgrim

Humenné - skanzen, Slovensko - Bod záujmu

17.05.2009 - Pilgrim

Humenné - skanzen

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Prešovský Kraj
Typ:Múzeum
Pridal:Pilgrim 29.01.2014 (06:19)
Poloha:N 48.940 E 21.908
Približná poloha:nie
Čitatelia:7774
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

www.muzeum.sk/?obj=muzeum&ix=vihm_elab

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.PARK PUB Strážske, SlovenskoBaňa8.5 km JZ
2.Viniansky hrad, SlovenskoHrad13.7 km J
3.Vinianske jazero, SlovenskoJazero14.9 km J
4.Zemplínska Šírava, SlovenskoJazero16.5 km JV
5.Vyhliadka na Šíravu a románsky kostolík Senderov, SlovenskoVyhliadka16.5 km J
6.Salaš Šírava - najlepšie Tatarčané pirohy, SlovenskoReštaurácia16.7 km JV
7.Hrubovský vykrývač, SlovenskoVyhliadka17.8 km S
8.Penzión Breza, Biela Hora, SlovenskoPenzión18.5 km J
9.ubytovanie Snina, SlovenskoPrivát18.7 km V
10.Vodná nádrž Domaša, SlovenskoJazero18.9 km SZ
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »