Anketa:
Zemplínska Šírava, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Vodná nádrž Zemplínska Šírava sa nachádza na východe Slovenska pod Vihorľatskymi vrchmi. Je to druhá najväčšia vodná nádrž na Slovensku. Je dlhá 11 km, široka 3.5 km a jej max. hĺbka je 14.7m.
Známe slovenské rekreačné stredisko. Preto ho hádam nikomu netreba predstavovať a v prípade potreby všetky dôležité informácie sú na www.sirava.sk Odtiaľ je možnosť ísť pozrieť Vinianske jazero - príjemná rekreačná oblasť s jazerom v lese, alebo Morské oko - horské jazero pod Sninským kameňom.
Články:
- Spoznaj krásy Slovenska 2011
- 2 dni, 1000km a smer východ
- Čester TéTé, Tučná Berta (MT-01) a Trip po Slovensku (2747 kilometrov)
- Pozvánka: Hurá na východ 14. MOTOZRAZ SVETA MOTOCYKLOV 2015
- Rovno a vo štvrtok doprava, alebo Baltik trip 2015
- Ukrajinská rýchlovka alebo našich 300 ukrajinských kilometrov
- Motodovolenka 2016 – „Slovenské východňáre“
Fotogaléria:
27.11.2015 - headqo

31.12.2013 - ChesterTT

31.12.2013 - ChesterTT

10.09.2007 - sparks05

10.09.2007 - sparks05

10.09.2007 - sparks05

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Košický Kraj |
Typ: | Jazero |
Pridal: | Hornetik 19.07.2006 (14:00) |
Poloha: | N 48.806 E 22.003 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 18374 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Asfaltka od Michaloviec smerom na Kaluža (smer východ).
Adresa, Kontakt:
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Salaš Šírava - najlepšie Tatarčané pirohy, Slovensko | Reštaurácia | 0.5 km JZ |
2. | Vyhliadka na Šíravu a románsky kostolík Senderov, Slovensko | Vyhliadka | 1.5 km JZ |
3. | Vinianske jazero, Slovensko | Jazero | 1.8 km SZ |
4. | Viniansky hrad, Slovensko | Hrad | 4.2 km SZ |
5. | Penzión Breza, Biela Hora, Slovensko | Penzión | 5.1 km JZ |
6. | Yamaha Michalovce - Jarek Moto, Slovensko | Moto shop | 10.1 km JZ |
7. | PARK PUB Strážske, Slovensko | Baňa | 13.9 km SZ |
8. | Humenné - skanzen, Slovensko | Múzeum | 16.5 km SZ |
9. | Morské Oko, Slovensko | Jazero | 19.0 km SV |
10. | Sninský kameň (1 006 m n. m. ) (UNESCO), Slovensko | Vyhliadka | 19.4 km SV |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!