Anketa:
Hotel Troníček, Jílové u Prahy, Česko - Bod záujmu - Ubytovanie
Hotel v štýle HD, výborná kuchyňa, špecialitky k pivu (odporúčam Nakladaný heremlín), vonku je miesto na kempovanie a tuším aj nejaké jazierko.
Hotelové izby tiež v štýle HD, dole v bare (taktiež v štýle HD...) sú aj rôzne časopisy, dá sa tam pri pivku v kľude čítať. Konávajú sa tam myslím aj zrazy.
Detaily:
Krajina: | Česko |
Región: | Středočeský kraj |
Typ: | Hotel |
Pridal: | tomxx 29.12.2006 (11:10) |
Poloha: | N 49.871 E 14.494 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 11187 |
Nadmorská výška: | 232.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
Hotel TRONÍČEK***
BENEBOR CZ s.r.o.
Žampach 2
254 01 Jílové u Prahy
Recepce: +420 777 186 876
Tel: +420 241 951 413
Fax: +420 241 950 773
Web stránka: www.hoteltronicek.cz sú tam aj fotografie.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Vyhlídka Máj, Česko | Vyhliadka | 5.2 km JZ |
2. | Vodná nádrž Slapy, Česko | Jazero | 6.8 km JZ |
3. | Továreň Jawa - Týnec nad Sázavou, Česko | Zaujímavosť | 8.3 km JV |
4. | Moto Cafe - Penzion Vinice, pod hradom Karlštejn, Česko | Občerstvenie | 23.2 km Z |
5. | Lom Amerika, Mexiko, Česko | Baňa | 23.4 km SZ |
6. | Socha "Lavička neřesti" pred budovou Sazka, Praha, Česko | Zaujímavosť | 25.4 km S |
7. | Narodní technické muzeum Praha, Česko | Múzeum | 25.7 km S |
8. | Kemp Fremut, Česko | Kemping | 27.8 km S |
9. | Výstavisko EXPO PRAHA, Česko | Štadión | 28.8 km S |
10. | Hrad Český Šternberk, Česko | Hrad | 31.7 km V |
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!