Anketa:
Rozhľadňa Travičná, Česko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Rozhledna je postavena v katastrálním území obce Tvarožná Lhota, v lokalitě známé jako Vrchy. Na mapě ji lze najít pod názvem Travičná, což je vrchol kopce s nadmořskou výškou 380 metrů. Je první rozhlednou v chráněnné krajinné oblasti Bílé Karpaty. Prezentace CHKO BK se nachází v atriu rozhledny, kterou provozuje obec Tvarožná Lhota.
Pohled z rozhledny jihozápadním směrem přes Hodonín začíná na hřebeny Pálavy, pokračuje přes severozápad dlouhou hradbou Ždánického lesa a Chřibů. Zde nelze přehlédnout známý hrad Buchlov se sousedící kaplí sv. Barbory. Dále na sever jsou vidět jezera u Ostrožské Nové Vsi a směrem přes Veselí nad Moravou jde pohled dále za Uherské Hradiště až k Hostýnu. Na severovýchodní straně návštěvníka může zaujmout proslavené poutní místo - Svatý Antoníček u Blatnice a dále na obzoru je vidět hřeben Vizovických vrchů. Zbytek pohledu zaujímají Bílé Karpaty, kterým dominuje nejvyšší vrchol 970 metrů - Velká Javořina.
Celková výška: 52,6m
Výška vyhlídkové plošiny: 33,6m
Počet schodů: 177
Otváracia doba
Apríl, Máj - 13.00 - 17.00 hod. - SO, NE, SV
Jún - 10.00 - 18.00 hod. - CELÝ TÝŽDEŇ (mimo PO)
Júl, August - 10.00 - 18.00 hod. - CELÝ TÝŽDEŇ
September - 13.00 - 17.00 hod. - SO, NE, SV
Október - 13.00 - 16.00 hod. - SO, NE, SV
SO – sobota, NE – nedela, SV – sviatok, PO - pondelok
VSTUPNÉ: děti do 6 let zdarma,
děti do 15-ti let, studenti a důchodci 20,- Kč/osoba
dospělí 25,-Kč/osoba
Upozornenie: autor tohto bodu záujmu nie je totožný s autorom fotografií.
Fotogaléria:
27.05.2014 - Slavo13

27.05.2014 - Slavo13

27.05.2014 - Slavo13

27.05.2014 - Slavo13

27.05.2014 - Slavo13

27.05.2014 - Slavo13

Detaily:
Krajina: | Česko |
Región: | Juhomoravský |
Typ: | Vyhliadka |
Pridal: | Slavo13 30.05.2014 (10:38) |
Poloha: | N 48.860 E 17.366 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 10657 |
Nadmorská výška: | 380.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Zo Strážnice sa vydať smerom do Tvarožné Lhoty a pokračovať k vodnej nádrži Lučina, na konci stúpania vedie vpravo z cesty odbočka k rozhľadni. Po cca 500m je parkovisko, od parkoviska ešte cca 5 minút ísť peši do mierneho stúpania po asfaltovej ceste. Inak nieje problém ísť na motorke až k rozhľadni ale od parkoviska je zákaz vjazdu motorových vozidiel !!
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Rozhľadňa Žalostiná, Slovensko | Vyhliadka | 6.5 km JV |
2. | Veterný mlyn Kuželov, Česko | Pamiatka | 9.6 km V |
3. | Záhorie a Myjavské kopanice, Slovensko | Trasa | 10.3 km JV |
4. | Baťov kanál - prístav Skalica, Slovensko | Vyhliadka | 11.3 km Z |
5. | Skalické rybníky s posedením nad vodou, Slovensko | Jazero | 12.4 km Z |
6. | MX trať Sobotište, Slovensko | Motokrosová trať | 14.2 km J |
7. | Vyhliadková veža Poľana, Slovensko | Vyhliadka | 14.5 km JV |
8. | Hrad Branč, Slovensko | Hrad | 15.7 km JV |
9. | Penzión a Reštaurácia Valo, Slovensko | Penzión | 15.9 km Z |
10. | Kaštieľ v Holíči (Holíčsky zámok), Slovensko | Hrad | 16.3 km Z |

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!