Anketa:
Chata Inovec, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Nad obcou Jalšove v kopcoch Považského Inovca sa nachadza hotel s nadhernou vyhliadkou na Male Karpaty. Vidieť od Noveho mesta az po Kamzík. vyhliadka je nad riekou Vah. Veľmi pekné miesto na zastávku, ideálne na rozímanie pri káve s pohladom do dialky.
Ceny sú však troska vyššie, presso 1.70eur, alebo 2x kava plus kola 6 eur, no za výhľad, posedenie na terase, alebo pri bazéne to rozhodne stoji...
Fotogaléria:
03.06.2014 - mlynec998

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Trnavský Kraj |
Typ: | Vyhliadka |
Pridal: | mlynec998 03.06.2014 (20:45) |
Poloha: | N 48.501 E 17.824 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 10953 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
z Piestan smer Sokolovce, Jalsove, zatocit do obce odtial doprava asi 500m novou asfaltkou. siroka pre jedno auto az na parkovisko pri hotel.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Jalšovské chaty a Chata Inovec, Slovensko | Reštaurácia | 0.0 km J |
2. | Nová asfaltka, Slovensko | Trasa | 4.1 km JV |
3. | CC trať Sokolovce, Slovensko | Motokrosová trať | 4.3 km S |
4. | Siesta Pláž, Sĺňava, Slovensko | Občerstvenie | 5.2 km S |
5. | Starogrécka loď, Slovensko | Múzeum | 5.5 km S |
6. | Viecha Jašter, Hlohovec, Slovensko | Reštaurácia | 5.7 km J |
7. | MX trať Veľké Kostoľany, Slovensko | Motokrosová trať | 7.1 km Z |
8. | Furman - Gazdovská reštaurácia Piešťany, Slovensko | Reštaurácia | 7.7 km S |
9. | Havran, Slovensko | Trasa | 8.2 km SV |
10. | Slovenská koliba, Leopoldov, Slovensko | Reštaurácia | 8.6 km JZ |

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!