ISSN 1336-6491 | Online: 1845 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia (1)

miniKEMP Šíp Párnica, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie

miniKEMP Šíp Párnica, Slovensko - Bod záujmu

Rodinný kemp v krásnom prostredí v objatí hôr. Minikemp Šíp sa nachádza v obci Párnica na dolnej Orave na okraji Národného parku Malá Fatra, národnej rezervácie Šíp a Chočských vrchov, len 8 km od Dolného Kubína. Bezprostredne susedí s komplexom rybníkov (rozloha rybníkov je cca 30 ha) a riekou Orava. Jeho poloha je tak ideálna nielen pre návštevníkov hľadajúcich prírodu, ale aj pre milovníkov kvalitného asfaltu, ako aj enduro jazdcov na neďalekej motocrossovej trate v Žaškove (3km od kempu).

Fotogaléria:

03.07.2014 - minikemp

miniKEMP Šíp Párnica, Slovensko - Bod záujmu

03.07.2014 - minikemp

miniKEMP Šíp Párnica, Slovensko - Bod záujmu

03.07.2014 - minikemp

miniKEMP Šíp Párnica, Slovensko - Bod záujmu

03.07.2014 - minikemp

miniKEMP Šíp Párnica, Slovensko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Žilinský kraj
Typ:Kemping
Pridal:minikemp 04.07.2014 (09:18)
Poloha:N 49.198 E 19.203
Približná poloha:nie
Čitatelia:13266
Nadmorská výška:420.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Prístupová cesta ku kempu je po hlavnej asfaltovej komunikácii, ceste 1.triedy, v kempe sú spevnené plochy.

Adresa, Kontakt:

Párnica 64, 026 01 Párnica, mobil: +421 915 602 544, +421 907 816 695, e-mail: zprilepkova@post.sk, web: minikemp.wbl.sk

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.CountryCross trať Žaškov, SlovenskoMotokrosová trať1.1 km JV
2.Kemp TILIA Gäceľ, Dolný Kubín, SlovenskoKemping4.8 km V
3.Dedinka Podšíp, SlovenskoDedina5.1 km JZ
4.Astória, SlovenskoPenzión8.7 km J
5.Vyhliadka Kubínska Hoľa (chata), SlovenskoVyhliadka9.0 km SV
6.Jazero Šútovo, SlovenskoJazero9.1 km JZ
7.Malý Rozsutec (1 343,5 m n. m.), SlovenskoVyhliadka9.1 km SZ
8.Šútovský vodopád., SlovenskoPrírodný úkaz9.6 km Z
9.Hydroelektráreň v Ľubochni, SlovenskoMúzeum9.8 km J
10.Salaš Krajinka, SlovenskoReštaurácia10.3 km J
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »