Anketa:
Múzeum Tatra, Kopřivnice, Česko - Bod záujmu - Tip na Výlet
História značky Tatra od jej úplného začiatku v roku 1897.
Panoráma: Múzeum Tatra, Kopřivnice
Panoráma: Múzeum Tatra, Kopřivnice
Panoráma: Múzeum Tatra, Kopřivnice
Panoráma: Múzeum Tatra, Kopřivnice
Články:
- Pozvánka: 16. stretnutie motorideákov na Morave - Motoride Tour 2019, 16. - 18. 8. 2019, Mořkov
- Report: 16. stretnutie motorideákov 2019 na Morave - prehliadka firmy Kuberg, rozhľadne, výjazd a múzeum Tatra
Fotogaléria:
19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

19.08.2019 - Awia

06.10.2014 - marb

06.10.2014 - marb

06.10.2014 - marb

Detaily:
Krajina: | Česko |
Región: | Zlínsky kraj |
Typ: | Múzeum |
Pridal: | marb 07.10.2014 (11:05) |
Poloha: | N 49.599 E 18.144 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 7004 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
www.tatramuseum.cz/index.php?r=5&idj=1
otváracia doba od utorka do nedele
máj - september 9,00 - 17,00 hod
október - apríl 9,00 - 16,00 hod
dá sa platiť aj kartou
Technické muzeum Tatra
Záhumenní 367/1, 742 21 Kopřivnice
Tel: 556 808 421 - recepce/info
recepce@tatramuseum.cz
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Oldtimer AutoMotomuzeum Kopřivnice, Česko | Múzeum | 0.5 km SV |
2. | Kemp a kúpalisko Mořkov, Česko | Kemping | 9.2 km JZ |
3. | Pustevny (lanovka), Česko | Vyhliadka | 15.0 km JV |
4. | Valašské muzeum v přírodě: Rožnov pod Radhoštěm, Česko | Múzeum | 15.3 km J |
5. | Penzion Hrad, Česko | Reštaurácia | 18.5 km SV |
6. | Rozhľadňa Pohoř - Olšová, Česko | Vyhliadka | 20.4 km Z |
7. | MotoZem.cz, Česko | Moto shop | 21.3 km SV |
8. | Kemp Ranč Bystřička u Vsetína, Česko | Kemping | 22.1 km JZ |
9. | Trasa Hutisko Solanec-Velké Karlovice, Česko | Trasa | 23.9 km J |
10. | Vodná nádrž Šance, Česko | Zaujímavosť | 24.0 km JV |
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!