Anketa:
TT Grandstand - centrum pretekov Tourist Trophy, Isle of Man, Veľká Británia - Bod záujmu - Tip na Výlet
Hlavné tribúny TT Grandstand pretekov Tourist Trophy kde sa nachádza štartová čiara, boxy, sklady a tiež výsledková listina pre Isle of Man TT a Manx Grand Prix sa nachádza na ceste A2 z mesta Douglas do Ramsey na ostrove Man.
Články:
- Výlet na TT Isle of Man 2014
- Denník z dovolenky na ostrove Man
- Český tím MIRT na Tourist Trophy - Isle of Man 2015
- Český tím MIRT prvý pretek Supersport na Tourist Trophy - Isle of Man 2015
- Isle of Man 2016 - Tourist Trophy 2016 je za námi, Stříbrný Merkur je "doma"!
- Manx GP 2017 - Laki Sloboda na ostrove Man vybojoval dve repliky hlavnej trofeje!
- NAŽIVO: 20-te miesto v Manx GP Junior - Miro Laki Sloboda na ostrove Man
Fotogaléria:
05.06.2015 - MIRT team

05.06.2015 - MIRT team

30.12.2014 - yman

05.09.2013 - RHKS

05.09.2013 - RHKS

05.09.2013 - RHKS

05.09.2013 - RHKS

05.09.2013 - RHKS

05.09.2013 - RHKS

Detaily:
Krajina: | Veľká Británia |
Región: | ostrov Man |
Typ: | Štadión |
Pridal: | Awia 30.12.2014 (12:03) |
Poloha: | N 54.168 W 4.478 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 10150 |
Povrch: | asfalt |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Ostrov Man, Veľká Británia | Zaujímavosť | 8.8 km SZ |
2. | Ballaugh Bridge, Veľká Británia | Trasa | 16.3 km S |
3. | Port of Ayre - najsevernejší bod ostrova Man, Veľká Británia | Pláž | 28.7 km S |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!