ISSN 1336-6491 | Online: 2559 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29837
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu - Tip na Výlet

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

Rub Al Khali je najväčšia súvislá piesková púšť na svete. V preklade tento názov znamená Prázdna Štvrťka, zaberá totiž štvrtinu rozlohy Arabského polostrova.
Rozprestiera sa na území Saudskej Arábie, Spojených Arabských Emirátov a Ománu.
Duny, ktoré v nej vznikli môžu byť vysoké až 300 metrov a na rozdiel od iných dún sa tieto nepohybujú.
Podľa geologických výskumov sa v niektorých častiach nachádza voda už 3m pod povrchom.

Články:

Fotogaléria:

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

05.02.2015 - matus

Rub Al Khali, Saudská Arábia - Bod záujmu

29.01.2015 - matus

Po pár kilometroch opäť opravy - zlomený držiak a Rišo s Romanom si navzájom menia batériu. Scenéria každopádne úžasná. Už sme fakt blízko!

29.01.2015 - matus

Peťo s Vickym sú už na nej...

29.01.2015 - matus

... my traja zatiaľ obchádzame dunu. Je to fakt výška, čumíme s otvorenými ústami.

29.01.2015 - matus

A už aj my traja stojíme. Ten uhol zjazdu je veľmi strmý - keby teraz Peťo spravil dva-tri kroky vzad, už by ste videli iba hranu duny a nič za tým. Na posranie!!

29.01.2015 - matus

A Peťo po chvíli štartuje dole.

29.01.2015 - matus

Zjazd bol neskutočne strmý.

29.01.2015 - matus

Aj moja motorka sa dostala až hore. A aj dole... Takáto fotečka musí byť.

29.01.2015 - matus

Výhľady zhora boli úchvatné a fotky sa teraz budú aj opakovať, ale to sa nedá inak. Takýchto miest je na svete iba pár. Užívajte si to s nami.

29.01.2015 - matus

Vicky na ceste dole. Duna sa počas zjazdu chvela a dunela.

29.01.2015 - matus

A potom sme ešte hodiny blbli po okolí.

29.01.2015 - matus

Bolo to úžasné miesto na jazdenie.

29.01.2015 - matus

Stojím pod našou dunou a pekne je vidieť, kadiaľ sme z nej išli dole.

29.01.2015 - matus

Pri našom kempe.

29.01.2015 - matus

V kempe a v pozadí naša duna.

29.01.2015 - matus

Kemp pri východe slnka.

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Saudská Arábia
Región:Saudská Arábia
Typ:Prírodný úkaz
Pridal:matus 09.03.2015 (07:00)
Poloha:N 21.118 E 53.424
Približná poloha:nie
Čitatelia:7067
Nadmorská výška:283.0 m n.m.
Povrch:enduro

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »