Anketa:
Siam Park - Tenerife, Španielsko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Aqua park, ktorý patrí medzi Top 10 na svete. Jednodňové vstupné 17Eur, ale odporúčam kúpiť dvojdňové a 24 Eur (pre dospelého). Za deň som každú atrakciu stihol iba raz a to som podľa miestnych vôbec nečakal (koniec mája) v sezóne tam býva nátresk a rad na jednotlivé atrakcie cca na 15 minút. Výborný výlet pre deti, na každom kroku plavčík, netreba mať obavy a decká sa môžu venčiť do sýtosti. Park sa stále rozširuje o nové atrakcie, ja som ich napočítal 14, plus pláž s umelým vlnobitím. Výlet na celý deň popr. dva dni.
Detaily:
Krajina: | Španielsko |
Región: | Tenerife |
Typ: | Zaujímavosť |
Pridal: | datadive 22.11.2016 (06:57) |
Poloha: | N 28.072 W 16.727 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 11228 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Prístup po dialnici, autobusom, popr. z Costa Adeje pešo. Parkuje s pred parkom zadarmo, videl som tam aj SBSkára. Veci Vám postrážia po milom úsmeve v stánkoch.
Adresa, Kontakt:
Av. Siam, s/n,
38660 Costa Adeje,
Santa Cruz de Tenerife,
Španielsko
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Pláž Playa de Los Cristianos, Tenerife, Španielsko | Pláž | 2.4 km J |
2. | Pláž La Caleta, Tenerife, Španielsko | Pláž | 3.6 km SZ |
3. | Zákrutová cesta TF-21 na Pico del Teide, Tenerife, Španielsko | Trasa | 16.3 km S |
4. | Pico del Teide 3718 m n.m. - Tenerife, Španielsko | Prírodný úkaz | 23.6 km S |
5. | Dračí strom (3000 rokov) - Parque del Drago, Icod de Los Vinos, Tenerife, Španielsko | Zaujímavosť | 32.8 km S |
6. | ZOO Loro Parque - Tenerife, Španielsko | Zaujímavosť | 40.6 km SV |
7. | Ostrov La Gomera, Kanarske ostrovy, Španielsko | Trasa | 48.5 km Z |

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!