Anketa:
Pico del Teide 3718 m n.m. - Tenerife, Španielsko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Najvyššia hora Španielska Pico del Teide (3718 m n.m.), alebo tretia najvyššia sopka sveta (7500m od dna oceánu) Pico del Teide dominuje kanárskemu ostrovu Tenerife. Lanovka Vás za 27 eur/dospelí vyvezie cca 200m pod vrchol, potom môžete dať buď prechádzku s úchvatnými výhľadmi okolo kužeľu sopky, alebo ak ste si vybavili "špeci" povolenie, tak úzkym chodníkom až na vrchol trochu síry sa na dýchať popr. si snehuliaka v lete postaviť :). Malé upozornenie, treba si uvedomiť tú nadmorskú výšku.
Články:
Fotogaléria:
08.01.2017 - datadive

08.01.2017 - datadive

08.01.2017 - datadive

08.01.2017 - datadive

08.01.2017 - datadive

Detaily:
Krajina: | Španielsko |
Región: | Tenerife |
Typ: | Prírodný úkaz |
Pridal: | datadive 08.01.2017 (12:24) |
Poloha: | N 28.270 W 16.642 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 9043 |
Nadmorská výška: | 3718.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
K spodnej stanici lanovky vedie parádna cesta TF-21, nedá sa netrafiť.
Adresa, Kontakt:
Keď je horšie počasie, alebo silnejší vietor, treba pozrieť či lanovka premáva.
www.volcanoteide.com/en
en.wikipedia.org/wiki/Teide
povolenie: www.reservasparquesnacionales.es/real/ParquesNac...
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Zákrutová cesta TF-21 na Pico del Teide, Tenerife, Španielsko | Trasa | 7.4 km JZ |
2. | Dračí strom (3000 rokov) - Parque del Drago, Icod de Los Vinos, Tenerife, Španielsko | Zaujímavosť | 13.2 km SZ |
3. | ZOO Loro Parque - Tenerife, Španielsko | Zaujímavosť | 17.1 km SV |
4. | Pláž La Caleta, Tenerife, Španielsko | Pláž | 22.1 km JZ |
5. | Siam Park - Tenerife, Španielsko | Zaujímavosť | 23.6 km J |
6. | Pláž Playa de Los Cristianos, Tenerife, Španielsko | Pláž | 25.5 km J |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!