ISSN 1336-6491 | Online: 2008 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29881
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17652)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12229)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Výhľad na ostrove Pag, Chorvátsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Výhľad na ostrove Pag, Chorvátsko - Bod záujmu

Cesta z trajektu po ostrove Pag plná zákrut, dobrých ciest, výhľadov na kamennú (mesačnú) krajinu a more

Detaily:

Stiahni si bod:
GPS súradnice sú len približné. (spravidla to znamená, že vás zavedú len do mesta, alebo obce kde sa daný bod nachádza) Pošli presné súradnice.

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Chorvátsko
Región:ostrov Pag
Typ:Trasa
Pridal:94mato 07.08.2017 (18:56)
Poloha:N 44.568 E 14.952
Približná poloha:áno
Čitatelia:7685
Povrch:asfalt

Prístup:

Trajekt,asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Motoshop INEJ, Novalja, ChorvátskoMoto shop5.3 km JZ
2.Kemp Ribarica, ChorvátskoKemping7.4 km V
3.Jablanac, ChorvátskoDedina15.9 km S
4.Apartmani Riječka 26, Pag, ChorvátskoPenzión16.3 km JV
5.Auto Camp San Marino - Lopar, ChorvátskoKemping32.9 km SZ
6.Trasa: Mali Lošinj - najjužnejší cíp ostrova Lošinj, ChorvátskoTrasa36.2 km Z
7.Sv. Juraj, ChorvátskoDedina40.2 km S
8.Camp Ujča, ChorvátskoKemping44.5 km S
9.Vratnik - priesmyk pod Orlím hniezdom, ChorvátskoPriesmyk44.7 km S
10.Orlie Hniezdo, ChorvátskoVyhliadka45.7 km S
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »