Anketa:
Rybník Ďanová, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Juhovýchodne od Ďanovej sa nachádza rybník, ktorý pripomína z výšky veľké srdce. V šesťdesiatych rokoch sa tu ťažila rašelina a tak vznikol rybník do ktorého rybári napustili ryby. V roku 2005 bol vyčistený a prehĺbený. Každý rok na ňom rybársky zväz, ktorému tento rybník patrí organizuje súťaž v love rýb. Od roku 2009 na tomto rybníku prebieha celoslovenská súťaž – Turčiansky amatérsky triatlon /TAT/, ktorý sa v roku 2010 rozšíril aj cez susedné obce. Pre peknú prírodu okolo Ďanovej, Folkušovej a Blatnice, táto súťaž prebieha každý rok.
V rybníku sa dá okúpať, prístup je po asfalte.
Články:
Fotogaléria:
28.07.2017 - Awia

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Žilinský kraj |
Typ: | Pláž |
Pridal: | Awia 31.07.2017 (10:59) |
Poloha: | N 48.969 E 18.919 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 11183 |
Povrch: | asfalt |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Karlová MX trať, Slovensko | Motokrosová trať | 1.6 km JZ |
2. | Ranch Amadeus, Slovensko | Privát | 2.8 km Z |
3. | Rozhľadňa Necpaly na Brotnici, Slovensko | Vyhliadka | 3.5 km V |
4. | Vodná elektráreň v obci Necpaly, Slovensko | Zaujímavosť | 4.0 km SV |
5. | Gaderská dolina, Slovensko | Zaujímavosť | 4.5 km J |
6. | Trasa SNP v Turci, Slovensko | Trasa | 4.9 km SV |
7. | MX trať Žabokreky (taká malá), Slovensko | Motokrosová trať | 5.0 km S |
8. | Turčianska rozhľadňa - Na Kalníku, Slovensko | Vyhliadka | 7.1 km SV |
9. | Športovo-rekreačné zariadenie Drienok Mošovce, Slovensko | Kemping | 7.6 km J |
10. | Pizzéria Znievsky dvor, Kláštor pod Znievom, Slovensko | Reštaurácia | 8.2 km Z |

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!