Anketa:
Športovo-rekreačné zariadenie Drienok Mošovce, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Športovo-rekreačný areál Drienok v Mošovciach je obklopený nádhernou prírodou Národného parku Veľká Fatra a svojim návštevníkom poskytuje neopakovateľnú atmosféru.
Priamo v areáli môžete využiť:
ubytovanie v Penzióne Drienok* /celoročne/;
ubytovanie v chatovej osade* /od apríla do septembra/;
ubytovanie v kempe* /od apríla do septembra/;
WIFI pripojenie;
stravovanie v reštaurácii;
rýchle občerstvenie /počas letnej sezóny/;
kúpalisko /počas letnej sezóny/;
tenisové kurty; volejbalové ihriská, nohejbalové ihrisko, plážový volejbal;
asfaltové plochy na bicyklovanie a kolieskové korčule;
detské preliezky, detský kútik v reštaurácii;
ohniská na opekanie;
pre skupiny možnosť prenajať telocvičňu pri areáli a umelú trávnatú plochu v obci;
pre skupiny možnosť využitia spoločenskej miestnosti;
parkovanie priamo pri penzióne a pri chatkách.
Fotogaléria:
03.04.2015 - drienok.sk

03.04.2015 - drienok.sk

03.04.2015 - drienok.sk

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Žilinský kraj |
Typ: | Kemping |
Pridal: | Awia 03.01.2015 (13:44) |
Poloha: | N 48.903 E 18.892 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 17162 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
ŠRZ Drienok, s.r.o.
Na Drienok 460
038 21 Mošovce
tel.: +421 43 49 44 172
+421 905 442 831
email.: info@drienok.sk
www.drienok.sk
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Gaderská dolina, Slovensko | Zaujímavosť | 4.3 km SV |
2. | Turčianske Teplice - kúpele, Slovensko | Mesto | 5.2 km JZ |
3. | Karlová MX trať, Slovensko | Motokrosová trať | 6.4 km S |
4. | Ranch Amadeus, Slovensko | Privát | 6.9 km S |
5. | Trasa: Trnavá Hora - Šútovo, Slovensko | Trasa | 7.3 km J |
6. | Rybník Ďanová, Slovensko | Pláž | 7.6 km S |
7. | Pizzéria Znievsky dvor, Kláštor pod Znievom, Slovensko | Reštaurácia | 9.9 km SZ |
8. | Rozhľadňa Necpaly na Brotnici, Slovensko | Vyhliadka | 10.1 km SV |
9. | Motokrosový areál ZE-TEC Slovenské Pravno, Slovensko | Motokrosová trať | 10.1 km Z |
10. | Spomienkový kríž za zosnulých motorkárov, Šturec, Slovensko | Pamiatka | 10.6 km JV |

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!