ISSN 1336-6491 | Online: 2577 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Roques de Anaga, Tenerife, Španielsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Roques de Anaga, Tenerife  - Bod záujmu

Roques de Anaga sú dve monumentálne skaly na severo-východnom cípe Tenerife. Táto časť ostrova je poriadne divoká a hornatá. Dostať sem sa dá len peši. Neďaleko je aj najsevernejší maják na ostrove - Faro de Anaga.

Autom / moto sa dostaneš najďalej do obce Benijo - odtiaľ už len peši. Do El Draguillo ide ešte široká cesta zjazdná autom ale len pre domácich. Potom je to už len úzky chodník vysoko nad morom v skalách. Zrázy sú strmé a podklad sypký a šmykľavý. V Las Palmas de Anaga je menšia farma a jeden obyvateľ (+ zvieratá)

Dole na pláž sa dá dostať až pomerne ďaleko za Las Palmas, pri šípke na El Faro cestou dole. Cesta príde k osamelému domu a pri ňom sa dá zliezť a ísť čo najbližšie k skalám Roques de Anaga. Náročný kopcovitý terén cca 2h jedným smerom.

Fotogaléria:

02.04.2018 - Awia

Chodník do Las Palmas - Roques de Anaga, Tenerife  - Bod záujmu

02.04.2018 - Awia

Roques de Anaga, Tenerife  - Bod záujmu

02.04.2018 - Awia

Roques de Anaga, Tenerife  - Bod záujmu

02.04.2018 - Awia

Las Palmas de Anaga - Roques de Anaga, Tenerife  - Bod záujmu

02.04.2018 - Awia

Odbočka na maják, cestou dole na pláž - Roques de Anaga, Tenerife  - Bod záujmu

02.04.2018 - Awia

Roques de Anaga, Tenerife  - Bod záujmu

02.04.2018 - Awia

Roques de Anaga, Tenerife  - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Španielsko
Región:Tenerife
Typ:Prírodný úkaz
Pridal:Awia 07.04.2018 (08:04)
Poloha:N 28.593 W 16.160
Približná poloha:nie
Čitatelia:4985
Nadmorská výška:326.0 m n.m.
Povrch:pešo

Adresa, Kontakt:

Roques de Anaga
Maják

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Vedľajšie cestičky na severe Tenerife, ŠpanielskoTrasa7.2 km JZ
2.Park Anaga Tenerife, ŠpanielskoTrasa8.9 km JZ
3.ZOO Loro Parque - Tenerife, ŠpanielskoZaujímavosť44.6 km JZ
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »