ISSN 1336-6491 | Online: 2515 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29847
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia (1)

Priesmyk Karakol Ashuu, Kirgizsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Karakol Ashuu, Kirgizsko - Bod záujmu

Taký nenapadný pas v v nádhernom udolí Suusamyr.

Karakol Ashuu Pass spája náhornú plošinu Suusamyr s malým mestom Kochkor. Z východnu vedú sú dve prístupové. Jedna cez Kochkor a druhá cez Priesmyk Kegety Ashuu.

Der Karakol Ashuu Pass verbindet die Hochebene Suusamyr mit der Kleinstadt Kochkor. Es gibt zwei Möglichkeiten auf der östlichen Seite um zum Pass zu gelangen. Einmal über Kochkor und als zweites über den Kegety Ashuu Pass. Die felsige Landschaft direkt am Pass ist einzigartig und wunder schön.

Je weiter man dann in Richtung Suusamyr kommt des to breiter wird das Tal. Die unzähligen Facetten der Landschaft die einem auf dem Weg ins Hochplateau Suusamyr auf tun sind fantastisch und laden immer wieder zum Fotografieren und kleine Videos aufzunehmen ein.

www.arlberg-lech.com

Články:

Fotogaléria:

04.04.2018 - MaAT

Karakol Ashuu, Kirgizsko - Bod záujmu

04.04.2018 - MaAT

Karakol Ashuu, Kirgizsko - Bod záujmu

04.04.2018 - MaAT

Karakol Ashuu, Kirgizsko - Bod záujmu

04.04.2018 - MaAT

Karakol Ashuu, Kirgizsko - Bod záujmu

04.04.2018 - MaAT

Karakol Ashuu, Kirgizsko - Bod záujmu

04.04.2018 - MaAT

Karakol Ashuu, Kirgizsko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Kirgizsko
Región:Suusamyr
Typ:Priesmyk
Pridal:MaAT 19.04.2018 (08:04)
Poloha:N 42.356 E 74.845
Približná poloha:nie
Čitatelia:6132
Nadmorská výška:3485.0 m n.m.
Povrch:šotolina

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Priesmyk Kegety Ashuu, KirgizskoPriesmyk17.3 km SV
2.Ala Arča, KirgizskoPrírodný úkaz37.5 km SZ
3.Priesmyk Tuz Ashuu, KirgizskoPriesmyk49.3 km JV
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »