ISSN 1336-6491 | Online: 2207 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29847
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia (1)

Pamírske plató - Strecha sveta, Tadžikistan - Bod záujmu - Tip na Výlet

Pamírske údolíčko

Pamírske plató - Strecha sveta. Východná časť pamíru od cesty M41- Pamír highway smerom na východ ku čínskej hranici. Velkosť cca 100x100 km. priemerná nadmorská výška cez 4000mnm.
mestá: Murghab, Toktomysh, Shaimak
osady: Rangkul, Cheshtebe, Jarty Gumbez...

Benzín dostupný v Murgab a Alichur na hlavnej M41. Mimo hlavný ťah je veľmi riedke osídlenie kirgizmi. V Jarty Gumbez je termálny bazén, (pravdepodobne aj v meste Shaimak) s elementárnou infraštruktúrou. Jazero Zorkul je prirodná rezervacia, formálne je vstup podmienený permitom, vydávaným v Murgab alebo Dushanbe. Prístup k jazeru Zorkul zo západu stráži vojenská posádka v osade Kargush. Vyžadujú priepustku do pohraničného pásma. Podobne aj v mieste Shaimak.
Pre ceste cez plató je nutné mať dostatočné zásoby paliva a potravín.

Centrálna časť je bezodtoková, tvoria sa tam plytké bahnité jazerá, ktoré začiatkom leta miznú. Rieka Murgab, neskor Bartang, Pjandž, Syrdarija vytvorila vplyvom zosuvu seizmickou činnosťou, najväčšiu prirodnú priehradu na svete Jazero Šaréz. V meste Toktomysh je cez túto rieku zaujímavý most, čiastočne tvorený vrakmi áut.

Pre detailnejší miestopis je vhodné pozrieť mapu na hraničnom priechode Priesmyk Kyzylart

Články:

Fotogaléria:

20.04.2018 - MaAT

Pamírske plató mapa - vo veľko rozlíšení si ju stiahni vpravo dole ako pozadie, Tadžikistan - Bod záujmu
Pamírske plató mapa - vo veľko...

13.04.2018 - MaAT

Pamírske plató, Tadžikistan - Bod záujmu

13.04.2018 - MaAT

Pamírske plató, Tadžikistan - Bod záujmu

13.04.2018 - MaAT

Pamírske plató, Tadžikistan - Bod záujmu

13.04.2018 - MaAT

Pamírske plató, Tadžikistan - Bod záujmu

13.04.2018 - MaAT

Pamírske plató, Tadžikistan - Bod záujmu

13.04.2018 - MaAT

Pamírske plató, Tadžikistan - Bod záujmu

13.04.2018 - MaAT

Pamírske plató, Tadžikistan - Bod záujmu

13.04.2018 - MaAT

Pamírske plató, Tadžikistan - Bod záujmu

13.04.2018 - MaAT

Pamírske plató, Tadžikistan - Bod záujmu

13.04.2018 - MaAT

Pamírske plató, Tadžikistan - Bod záujmu

13.04.2018 - MaAT

Pamírske plató, Tadžikistan - Bod záujmu

13.04.2018 - MaAT

Pamírske plató, Tadžikistan - Bod záujmu

13.04.2018 - MaAT

Pamírske plató, Tadžikistan - Bod záujmu

13.04.2018 - MaAT

Pamírske plató, Tadžikistan - Bod záujmu

13.04.2018 - MaAT

Pamírske plató, Tadžikistan - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:
GPS súradnice sú len približné. (spravidla to znamená, že vás zavedú len do mesta, alebo obce kde sa daný bod nachádza) Pošli presné súradnice.

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Tadžikistan
Región:Pamír
Typ:Zaujímavosť
Pridal:MaAT 27.04.2018 (05:20)
Poloha:N 37.833 E 74.250
Približná poloha:áno
Čitatelia:6206
Nadmorská výška:4000.0 m n.m.
Povrch:enduro

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »