ISSN 1336-6491 | Online: 2577 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Ta Van - Hmongska dedina, Vietnam - Bod záujmu - Tip na Výlet

Ta Van - dedina Hmongov - Brána do neba, schody do prázdna, Sapa a výlet medzi Hmongov v Ta Van - Naživo: Vietnam moto trip 2019

Ta Van je typická malá horská dedinka obývaná hlavne etnikom Hmog. Všade ryžové políčka a pomedzi to úzke cestičky. Nachádza sa už v parku Hoang Lien National Park tak sa platilo na bráne parku nejaké drobné vstupné. Samotná cesta sem je zážitok.


Video: Kto povedal že vo Vietname nemôže byť sranda? Hanoj - Sapa - Vietnam moto trip

Články:

Fotogaléria:

29.10.2019 - Awia

Ta Van - dedina Hmongov - Brána do neba, schody do prázdna, Sapa a výlet medzi Hmongov v Ta Van - Naživo: Vietnam moto trip 2019

29.10.2019 - Awia

Ta Van - dedina Hmongov - Brána do neba, schody do prázdna, Sapa a výlet medzi Hmongov v Ta Van - Naživo: Vietnam moto trip 2019

29.10.2019 - Awia

Ta Van - dedina Hmongov - Brána do neba, schody do prázdna, Sapa a výlet medzi Hmongov v Ta Van - Naživo: Vietnam moto trip 2019

29.10.2019 - Awia

Ta Van - dedina Hmongov - Brána do neba, schody do prázdna, Sapa a výlet medzi Hmongov v Ta Van - Naživo: Vietnam moto trip 2019

29.10.2019 - Awia

Ta Van - dedina Hmongov - Brána do neba, schody do prázdna, Sapa a výlet medzi Hmongov v Ta Van - Naživo: Vietnam moto trip 2019

29.10.2019 - Awia

Cesta do dedín Hmongov - Brána do neba, schody do prázdna, Sapa a výlet medzi Hmongov v Ta Van - Naživo: Vietnam moto trip 2019

29.10.2019 - Awia

Cesta do dedín Hmongov - Brána do neba, schody do prázdna, Sapa a výlet medzi Hmongov v Ta Van - Naživo: Vietnam moto trip 2019

29.10.2019 - Awia

Cesta do dedín Hmongov - Brána do neba, schody do prázdna, Sapa a výlet medzi Hmongov v Ta Van - Naživo: Vietnam moto trip 2019

29.10.2019 - Awia

Cesta do dedín Hmongov - Brána do neba, schody do prázdna, Sapa a výlet medzi Hmongov v Ta Van - Naživo: Vietnam moto trip 2019

29.10.2019 - Awia

Cesta do dedín Hmongov - Brána do neba, schody do prázdna, Sapa a výlet medzi Hmongov v Ta Van - Naživo: Vietnam moto trip 2019

29.10.2019 - Awia

Cesta do dedín Hmongov - Brána do neba, schody do prázdna, Sapa a výlet medzi Hmongov v Ta Van - Naživo: Vietnam moto trip 2019

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Vietnam
Región:sever
Typ:Osada
Pridal:Awia 01.12.2019 (08:09)
Poloha:N 22.305 E 103.881
Približná poloha:nie
Čitatelia:5663
Nadmorská výška:2763.0 m n.m.
Povrch:spevnená cesta

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Mesto Sapa, VietnamMesto5.3 km SZ
2.Heaven's Gate (1996 m), Tram Ton Pass, VietnamVyhliadka13.0 km SZ
3.Vrch Fansipan (3 147.3 m), VietnamPrírodný úkaz18.9 km Z
4.Hranica Vietnam - Čina, Lao Cai, VietnamZaujímavosť24.0 km S
5.Treeland homestay, Bac Ha, VietnamPrivát49.8 km SV
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »