Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1532 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29793
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17610)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12183)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Odbočka El Kamour - začiatok vojenskej oblasti, Tunisko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Foum Tataouine - prší, prší ;-) - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure

Odbočka El Kamour na juh od Ksar Ghilane. Vedie sem široká pista popri ropovode až na tento najjužnejší bod, kde začína vojenská oblasť. Ďalej na juh treba povolenie. Na východ je cesta smer Tataouine.

Ak by ste raz chceli vidieť veľké nič tak príďte sem, jedno pekné tu je. ;-) Nestretli sme skoro nikoho, iba valili po udrncanej kamenistej ceste kilometre v daždi. Potom sa ukázal aj asfalt a odbočka na Tataouine na zemi.

Veľké nič - Na Afrikách do Afriky - Tunisko
Veľké nič - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

Články:

Fotogaléria:

14.02.2018 - Awia

Cesta na juh popri ropovode - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Cesta na juh popri ropovode - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Cesta na juh popri ropovode - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Cesta na juh popri ropovode - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Odbočka El Kamour - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Odbočka El Kamour - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Odbočka El Kamour - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Veľké nič - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.11.2017 - Awia

Foum Tataouine - prší, prší ;-) - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure

14.11.2017 - Awia

Foum Tataouine - prší, prší ;-) - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Tunisko
Región:Západ
Typ:Zaujímavosť
Pridal:Awia 21.01.2020 (08:09)
Poloha:N 32.565 E 9.682
Približná poloha:nie
Čitatelia:4625
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Stolová hora El Mida, TuniskoVyhliadka35.9 km SZ
2.Oáza Ksar Ghilane, TuniskoKemping47.1 km S
3.Rímska pevnosť v dunách pri Ksar Ghilane, TuniskoHrad49.7 km S
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »