Anketa:
Oáza Ksar Ghilane, Tunisko - Bod záujmu - Ubytovanie
Ksar Ghilane je asi najznámejšia oáza v Tunisku. Nachádza sa na severnom okraji Sahary, je z časti obklopená dunovými poliami. Možnosti krásnych výletov po piesku aj šotoline. Pre dobrú dostupnosť pravidelné tréningové miesto rôznych Dakar tímov z celej Európy. Kempy sú dobre vybavené, pribudli aj hotely. Označený je kemp priamo pri termálnom jazierku, za plotom začína nefalšovaná púšť.
Upozornenie: duny v okolí sú síce neveľké, ale ostré s množstvom hrebienkov a jám - náročné na jazdenie a kondíciu! Väčšie duny hlbšie v púšti sú komplikované a oproti iným na Sahare dosť zradné.
Články:
- Tunisko 2009 - pozor na Saharu!
- 5.000 km okolo Ománu - prvá časť
- Veľké saharské dobrodružstvo - Tunis 2006
- Bratislava - Tunisko, 2 motorky, 3 osoby
- Malé saharské dobrodružstvo - Tunis 2006
- Prípravy v plnom prúde: Na Afrikách do Afriky
- Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure končí
- Na Afrikách do Afriky - adventure offroad test Hondy CRF1000 Africa Twin v Tunisku
- Tunisko po Kaprových stopách
- S4RT ide na Saharu
- To the dunes and back II - 2019
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami
- Cesta na PanAfrica rally 2020
- To the Dunes and back III
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
Fotogaléria:
14.11.2017 - Awia

14.11.2017 - Awia

14.11.2017 - Awia

14.11.2017 - Awia

14.11.2017 - Awia

14.11.2017 - Awia

14.11.2017 - Awia

14.11.2017 - Awia

14.11.2017 - Awia

14.11.2017 - Awia

14.11.2017 - Awia

14.11.2017 - Awia

16.08.2012 - Maggie Ozvoldik

16.08.2012 - Maggie Ozvoldik

10.11.2010 - matus

10.11.2010 - matus

20.04.2009 - haro007

04.05.2006 - Kapro

Detaily:
Krajina: | Tunisko |
Región: | Západ |
Typ: | Kemping |
Pridal: | haro007 18.11.2010 (18:29) |
Poloha: | N 32.988 E 9.639 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 14018 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Po vylodení v Tunise najrýchlejšie novou diaľnicou po pobreží priamo na juh. Pri veľkom meste Gábes odbočiť na západ smer El Hamma, pred ňou znovu na juh. Na krožovatke na El Bhormu odbočiť novou asfaltkou doprava a cesta Vás dovedie priamo do oázy. Pozor po prívalových dažďoch je cesta posledných cca 30km občas prerušená prudkými tokmi. Tento úsek býva občas zafúkaný malými dunami.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Rímska pevnosť v dunách pri Ksar Ghilane, Tunisko | Hrad | 3.1 km SZ |
2. | Stolová hora El Mida, Tunisko | Vyhliadka | 27.3 km JZ |
3. | Odbočka El Kamour - začiatok vojenskej oblasti, Tunisko | Zaujímavosť | 47.1 km J |
4. | Trasa Douz - Ksar Ghilane po pistách, Tunisko | Trasa | 47.2 km Z |
5. | Café pri pevnosti (Cafe La Port Di Desert), Tunisko | Občerstvenie | 47.5 km SZ |
6. | Café du Park (na piste Douz - Ksar Ghilane), Tunisko | Občerstvenie | 48.1 km Z |
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!