ISSN 1336-6491 | Online: 3700 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29820
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17622)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12198)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Punta Ventosa - Faro de Cortes, Mexiko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Fjordy pri Faro de Cortes a ustricový raj - Naživo: Mexiko 2020

Punta Ventosa v preklade veterný výbežok známy svojím veterným počasím je miesto a fascinujúca krajina známa svojou vysokou ekologickou hodnotou a pôsobivý výhľadmi. Na tomto mieste útesy fjordov padajú do mora z výšok presahujúcimi 100m.

Fjordy pri Faro de Cortes a ustricový raj - Naživo: Mexiko 2020

Punta La Ventosa nie je známa len svojou krásou ale aj miestom s názvom Faro de Cortes. Faro de Cortes (Cortézov maják) je umiestnený na kopci Morro a je pomenovaný podľa slávneho dobyvateľa Ameriky Hernána Cortésa Tento maják bol postavený v roku 1529 na príkaz Hernána Cortésa. Slúžil ako navigácia a ochranca pred zradnými útesmi pre prvých dobyvateľov Ameriky. O jeho výstavbu sa zaslúžili Pedro de Alvarado a Fray Bartolomé. Táto významná pamiatka je dodnes nemým svedkom a dedičstvom udalostí, ktoré sa stali v týchto miestach.

Články:

Fotogaléria:

19.01.2021 - BOSS

Fjordy pri Faro de Cortes a ustricový raj - Naživo: Mexiko 2020

19.01.2021 - BOSS

Fjordy pri Faro de Cortes a ustricový raj - Naživo: Mexiko 2020

19.01.2021 - BOSS

Fjordy pri Faro de Cortes a ustricový raj - Naživo: Mexiko 2020

19.01.2021 - BOSS

Fjordy pri Faro de Cortes a ustricový raj - Naživo: Mexiko 2020

19.01.2021 - BOSS

Fjordy pri Faro de Cortes a ustricový raj - Naživo: Mexiko 2020

19.01.2021 - BOSS

Fjordy pri Faro de Cortes a ustricový raj - Naživo: Mexiko 2020

19.01.2021 - BOSS

Fjordy pri Faro de Cortes a ustricový raj - Naživo: Mexiko 2020

19.01.2021 - BOSS

Fjordy pri Faro de Cortes a ustricový raj - Naživo: Mexiko 2020

19.01.2021 - BOSS

Fjordy pri Faro de Cortes a ustricový raj - Naživo: Mexiko 2020

19.01.2021 - BOSS

Fjordy pri Faro de Cortes a ustricový raj - Naživo: Mexiko 2020

19.01.2021 - BOSS

Fjordy pri Faro de Cortes a ustricový raj - Naživo: Mexiko 2020

19.01.2021 - BOSS

Fjordy pri Faro de Cortes a ustricový raj - Naživo: Mexiko 2020

19.01.2021 - BOSS

Fjordy pri Faro de Cortes a ustricový raj - Naživo: Mexiko 2020

19.01.2021 - BOSS

Fjordy pri Faro de Cortes a ustricový raj - Naživo: Mexiko 2020

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Mexiko
Región:juh
Typ:Prírodný úkaz
Pridal:BOSS 26.01.2021 (13:18)
Poloha:N 16.168 W 95.153
Približná poloha:nie
Čitatelia:5488
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Playa Escondida - duny na pláži, MexikoPrírodný úkaz16.8 km JZ
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »