Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - BOSS
Login: | BOSS Offline | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meno: | Utajené | ||||||||
Môj štýl: | ![]() | ||||||||
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 30 rokov | ||||||||
Motorka: | Honda CRF1000L Africa Twin | ||||||||
Mesto: | žilina (Slovensko) | ||||||||
Darca krvi: | ![]() | ||||||||
Čas registrácie: | 25.12.2004 23:16 | ||||||||
Posledne prihlásený: | 27.03.2025 17:36 | ||||||||
Ďalšie motorky:
| |||||||||
Niečo o sebe: Aktualne |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 6 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 22 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 1774
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom BOSS: 198
- Zobraz témy ktoré otvoril BOSS
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil BOSS
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 3.
16.11.2006 - BOSS Čitatelia: 20995 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XT 660 R memoáre
Nazdárek vospolok, tak som sa trochu dlhšie rozhodoval, či niečo napísať či nie, ale je to tu na podnet jedného z vás, tak sa idem posnažiť dať trochu skúseností na web.
02.05.2005 - BOSS Čitatelia: 30192 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XT 660 R 2005
Tak vás všetkých znova zdravím. Konečne som zasadol za riadidlá stroja. Tentoraz to dúfam bude lepšie ako to bolo predtým s mojou Huskou. Teraz už riadim úplne nový stroj, je to Yamaha XT 660 R rok výroby 2005.
18.02.2005 - BOSS Čitatelia: 18731 [Vaše stroje - Moja motorka]

Husaberg FE 600 E r.v. 2000 mojimi očami
Čavte všetci priaznivci dvoch kolies. V týchto pár riadkoch by som Vám rád sprostredkoval moje slasti aj starosti s mojou už EX Husou.
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
18.02.2021 - BOSS Čitatelia: 30879 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naživo: Mexiko 2020-2021
BOSS sa chystá do Mexika za kamošom Braňom. Majú v pláne prejsť dookola celé Mexiko na motorkách. Tu v tomto článku bude denne aktualizovaný blog so zážitkami z ich cesty.
Aquadukt, servis Honda, posledná večera a odlet na SK - Ráno sme mali ísť spoločne na aquadukt Arcos del Sitio no chalani chceli čo najskôr spraviť servis na motorkách aby ďalší deň už mohli pokračovať smer Baja California. Taktiež ich cesta šla týmto smerom a aquadukt si pozrú po ceste na západ. Preto sme sa rozdelili a ja som sám šiel pozrieť aquadukt. Cesta na miesto nezabrala veľa času no po miestnych dedinkách a...

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!