Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2008 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17614)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Vyhliadková veža Karolyiovcov, Malý Milič, Maďarsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Vyhliadková veža Karolyiovcov, Malý Milič, Maďarsko - Bod záujmu

Vyhliadková veža sa nachádza neďaleko kopca Veľký Milič 895 m z ktorého je výhľad len obmedzený. Pár min cesty (cca 600m po zelenej) ďalej po hranici stojí táto už maďarská Rozhľadňa Karolyiovcov (maď. Károlyi-kilátó) Je umiestnená na maďarskom vrchu Malý Milíč (maď. Kis-Milic), ktorého nadmorská výška je 880 metrov. Je vysoká cca 17 metrov, je z dreva a postevená bol v roku 2015.

Z veže je pekný výhľad na okolité kopce, hrad Füzér a za dobrého počasia aj Vihorlat.

Panoráma: Vyhliadková veža Karolyiovcov, Malý Milič, Maďarsko - Bod záujmu

Fotogaléria:

14.04.2021 - Awia

Vyhliadková veža Karolyiovcov, Malý Milič, Maďarsko - Bod záujmu

14.04.2021 - Awia

Vyhliadková veža Karolyiovcov, Malý Milič, Maďarsko - Bod záujmu

14.04.2021 - Awia

Vyhliadková veža Karolyiovcov, Malý Milič, Maďarsko - Bod záujmu

14.04.2021 - Awia

Vyhliadková veža Karolyiovcov, Malý Milič, Maďarsko - Bod záujmu

14.04.2021 - Awia

Vyhliadková veža Velky Milic - Bod záujmu

14.04.2021 - Awia

Vyhliadková veža Karolyiovcov, Malý Milič, Maďarsko - Bod záujmu

14.04.2021 - Awia

Vyhliadková veža Karolyiovcov, Malý Milič, Maďarsko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Maďarsko
Región:Severné Maďarsko
Typ:Vyhliadka
Pridal:Awia 19.04.2021 (08:04)
Poloha:N 48.573 E 21.461
Približná poloha:nie
Čitatelia:10637
Nadmorská výška:880.0 m n.m.
Povrch:pešo

Prístup:

Najľahšie prístupná je z asfalt cesty Slanská Huta - Izra po značenej trase červená a žltá

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Skárošská vyhliadka (795 m n.m.), SlovenskoVyhliadka1.7 km SZ
2.Jazero Izra, SlovenskoJazero2.4 km V
3.Bunkre pri Slanskej Hute, SlovenskoPamiatka2.4 km S
4.Vyhliadka na Slanské vrchy, SlovenskoVyhliadka2.5 km S
5.Hrad Füzer, MaďarskoHrad3.5 km J
6.Hrad Slanec, SlovenskoHrad7.1 km S
7.Kostol Kuzmice, SlovenskoKostol7.9 km V
8.Myšlianska vyhliadka, Vyšná Myšľa, SlovenskoVyhliadka8.0 km SZ
9.Prameň Močidlo, Vyšná Myšľa, SlovenskoPrameň8.7 km SZ
10.MX trať Nižná Myšľa, SlovenskoMotokrosová trať9.4 km SZ
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »