ISSN 1336-6491 | Online: 2139 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia (3)

Trasa Foča - Mededa, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Trasa Foča - Mededa, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

Z Foče vedie alternatívna trasa smerom na Višegrad mimo hlavného ťahu, nenáročnými šotolinami. Trasa je jednouchá a nie sú potrebné ani off pneu. Cesta vedie lesmi, kde nie sú nejaké výhľady ale dá sa ísť svižne. Za osadou Hladila ide trasa popri Drine starou cestou, ktorú pomaly ale isto pohlcuje miestna flóra, na trase je pár mostov ktoré zažili aj lepšie časy a tunely vysekané do skaly. Pri obci Mededa sa trasa napája na hlavný ťah.

Fotogaléria:

24.03.2022 - KaTeM

Trasa Foča - Mededa, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

24.03.2022 - KaTeM

Trasa Foča - Mededa, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

24.03.2022 - KaTeM

Trasa Foča - Mededa, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

24.03.2022 - KaTeM

Trasa Foča - Mededa, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

24.03.2022 - KaTeM

Trasa Foča - Mededa, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

24.03.2022 - KaTeM

Trasa Foča - Mededa, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

24.03.2022 - KaTeM

Trasa Foča - Mededa, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

24.03.2022 - KaTeM

Trasa Foča - Mededa, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

24.03.2022 - KaTeM

Trasa Foča - Mededa, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Bosna a Hercegovina
Región:Foča
Typ:Trasa
Pridal:KaTeM 04.05.2022 (09:38)
Poloha:N 43.597 E 19.036
Približná poloha:nie
Čitatelia:5924
Povrch:šotolina
Dĺžka trasy:70.0 km

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Pamätník Izletište Rorovi, Površnica, Bosna a HercegovinaPamiatka10.0 km SZ
2.Údolie rieky Driny, Bosna a HercegovinaTrasa16.8 km Z
3.Kemp Drina pri Foči, Bosna a HercegovinaKemping21.7 km Z
4.Seoski turizam Ziličina, Sarajevo, Bosna a HercegovinaPrivát27.1 km S
5.Pieskové pyramídy, Bosna a HercegovinaPrírodný úkaz29.3 km Z
6.Trasa ponad kaňon Piva, Čierna horaTrasa31.7 km JZ
7.Rafting Center Drina - Tara, Čierna horaKemping31.9 km JZ
8.Kemp Ščepan Polje, Čierna horaKemping31.9 km JZ
9.Vrch Košuta (1907 m), Jahorina, Bosna a HercegovinaTrasa37.5 km Z
10.Vyhliadka Jahorina, Bosna a HercegovinaVyhliadka37.5 km Z

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »