Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1566 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29895
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17660)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12235)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Mesto San Gimignano (UNESCO), Taliansko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Mesto San Gimignano  - Bod záujmu

Pekné stredoveké mesto San Gimignano známe svojou jednotnou stredovekou architektúrou a svojimi 15 vežami.

Začiatky tohto toskánskeho mestečka siahajú do 4. storočia pred Kr., kedy bola na mieste dnešného San Gimignana založená etruská osada pomenovaná Velathri podľa bohyne lesov. Za čias antického Ríma bolo známe ako Silvia. Svoje dnešné meno získalo až neskôr podľa svätého Geminiana, biskupa modenského, ktorý za ostrogótských vojen (6. storočie) zachránil mesto pred pustošením barbarským kráľom Totilom.

Fotogaléria:

23.09.2024 - Awia

Mesto San Gimignano  - Bod záujmu

23.09.2024 - Awia

Mesto San Gimignano  - Bod záujmu

23.09.2024 - Awia

Mesto San Gimignano  - Bod záujmu

23.09.2024 - Awia

Mesto San Gimignano  - Bod záujmu

23.09.2024 - Awia

Mesto San Gimignano  - Bod záujmu

23.09.2024 - Awia

Mesto San Gimignano  - Bod záujmu

23.09.2024 - Awia

Mesto San Gimignano  - Bod záujmu

23.09.2024 - Awia

Mesto San Gimignano  - Bod záujmu

23.09.2024 - Awia

Mesto San Gimignano  - Bod záujmu

23.09.2024 - Awia

Mesto San Gimignano  - Bod záujmu

23.09.2024 - Awia

Mesto San Gimignano  - Bod záujmu

23.09.2024 - Awia

Mesto San Gimignano  - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Taliansko
Región:Toskánsko
Typ:Mesto
Pridal:Awia 25.09.2024 (08:13)
Poloha:N 43.467 E 11.044
Približná poloha:nie
Čitatelia:1229
Nadmorská výška:384.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

San Gimignano

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Parádna cesta SS 68 pri meste Volterra, Toskánsko, TalianskoTrasa14.9 km JZ
2.Dedinka Mazzolla, esencia Toskánska, TalianskoOsada15.8 km JZ
3.Reštaurácia a Café, Trattoria Albana, Mazzolla, TalianskoReštaurácia15.8 km JZ
4.Historické centrum mesta Vinci, TalianskoMesto36.8 km S
5.Caffe del Castello, Vinci, TalianskoReštaurácia36.8 km S
6.Most Ponte Vecchio, Florencia, TalianskoPamiatka37.4 km SV
7.Najstarší most Florencie, TalianskoPamiatka37.4 km SV
8.Florencia, TalianskoMesto37.7 km SV
9.Rodný dom Leonarda da Vinci, TalianskoPamiatka37.8 km S
10.Katedrála Santa Maria del Fiore, Florencia, TalianskoKostol38.0 km SV

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »