Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2323 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Hrad Castillo de Castellar de la Frontera, Španielsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Hrad Castillo de Castellar de la Frontera  - Bod záujmu

Hrad Castellar stojí na strmom kopci v srdci prírodného parku Los Alcornocales, medzi riekami Guadarranque a Hozgarganta, s výhľadom na vodnú nádrž Guadarranque a lesy na jej svahoch, ako aj na Gibraltár a úžinu, na okraji súčasnej polohy mesta Castellar de la Frontera, postavenej v 3. storočí na hranici Arabského kráľovstva v štáte Cádiz z Algeciras. Bola to bývalá rezidencia grófov z Castellaru.

Má nepravidelný pôdorys a ohradenú ohradu s barbakanmi, kockami, bočnými vežami a štvorcovými a kruhovými nárožnými vežami, z ktorých niektoré sú korunované cimburím. Vynikajú veže pri jeho vchode s obrannými prvkami, ako sú barbakány, ktoré bránia prístup do hradu, prepichnuté dierami a rohovými dverami otvorenými pod krásnym zvýšeným oblúkom orámovaným podkovovým oblúkom

Castillo de Castellar - wiki
Castillo de Castellar

Fotogaléria:

11.03.2025 - Awia

Hrad Castillo de Castellar de la Frontera  - Bod záujmu

11.03.2025 - Awia

Hrad Castillo de Castellar de la Frontera  - Bod záujmu

11.03.2025 - Awia

Hrad Castillo de Castellar de la Frontera  - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Španielsko
Región:Andalúzia
Typ:Hrad
Pridal:Awia 16.03.2025 (08:03)
Poloha:N 36.318 W 5.456
Približná poloha:nie
Čitatelia:217
Nadmorská výška:263.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Gibraltar, GibraltarMesto21.9 km JV
2.Vyhliadka na mesto Gaucín - Balcón de La Serranía, ŠpanielskoVyhliadka24.4 km SV
3.Vyhliadka na Esteponu (1318 m n.m.), Sierra Bermeja, ŠpanielskoVyhliadka29.4 km SV
4.Tarifa, ŠpanielskoVyhliadka37.3 km J
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »