ISSN 1336-6491 | Online: 1845 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia (6)

Buchlovické hory, Česko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Buchlovice

Cestu E50 z Buchlovic do obce Střílky si jogurťáci často mýlia s okruhom. Má cca 12 km a je to obdoba našej Pezinskej Baby, Havranu, Šturca.... Je síce menej technická, ale výhodami sú kvalitný asfalt a dva prúdy v stúpaniach. Kúsok za Buchlovicami je pri ceste aj parkovisko s bufetom.

Bufet

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Česko
Región:Morava
Typ:Trasa
Pridal:pind 02.08.2008 (01:44)
Poloha:N 49.098 E 17.312
Približná poloha:nie
Čitatelia:11664
Povrch:asfalt

Prístup:

Trasa sa nachádza na hlavnom ťahu medzi Uherským Hradišťom a Brnom.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Živá voda - Water of life, Modrá, ČeskoPrírodný úkaz7.1 km V
2.Road racing: Slovácký okruh, Staré město, Uherské Hradište, ČeskoOkruh9.4 km V
3.Kostlany - western ranč, ČeskoZaujímavosť12.7 km SV
4.Kavárna u přívozu - Spytihněv, ČeskoReštaurácia13.8 km V
5.Zamek Milotice, ČeskoHrad19.9 km JZ
6.Máj Dubňany, ČeskoMotokrosová trať23.0 km JZ
7.Penzión Sole, Bučovice, ČeskoPenzión23.2 km Z
8.Camping Babí hora, Hluk, ČeskoKemping23.8 km JV
9.Baťov kanál - prístav Skalica, SlovenskoVyhliadka26.1 km J
10.Rozhľadňa Travičná, ČeskoVyhliadka26.8 km J
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »