Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - pind
Login: | pind Offline | ||||
---|---|---|---|---|---|
Meno: | Utajené | ||||
Môj štýl: | ![]() | ||||
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 18 rokov, ročne najazdím v priemere 10000 kilometrov | ||||
Motorka: | Suzuki XF 650 Freewind 2000 | ||||
Mesto: | Bratislava-Kramáre (Slovensko) | ||||
Darca krvi: | ![]() | ||||
Čas registrácie: | 09.06.2007 02:25 | ||||
Posledne prihlásený: | 21.01.2025 08:47 | ||||
Ďalšie motorky:
| |||||
Niečo o sebe: 2007:Krásne 2 roky na Yamahe YBR. Malá Yamaha mi dala dobré jazdecké základy a za dobrú starostlivosť sa mi odvďačila spoľahlivosťou, |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 4 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 4 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 84
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom pind: 604
- Zobraz témy ktoré otvoril pind
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil pind
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
20.10.2008 - pind Čitatelia: 27191 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha YBR 125 po 10 000 km
Je modrá, je (viacmenej) japonská a je moja, alebo začiatok choroby zvanej motománia.
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.
12.03.2012 - pind Čitatelia: 11700 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Spoznaj krásy Slovenska 2011
Štyri motorky, 5 jazdcov a 1600 km okolo Slovenska. Od západu na východ a späť alebo motorkárov sprievodca po galaxii.
17.11.2009 - pind Čitatelia: 12424 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako sme šli do Benátok alebo mini moto roadtrip 2009
Koniec septembra stále viac pripomínal leto ako jeseň, bol by preto hriech takéto počasie nevyužiť na menší výlet, ktorý nám dovoľoval čas aj peňaženka. Rozhodli sme sa pre Benátky s dvomi plánovanými zástavkami v Rakúsku, cestou tam v Grazi a cestou spať opäť v Rakúsku, v Stadl an der Mur.

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!