Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2517 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia (10)

Vysielač Veľká Javorina (970 m.n.m), Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Vysielač

Vysielač sa nachádza na vrchu Veľká Javorina, vo výške 970 m.n.m. Tento vrch patrí do pohoria Bielych Karpát a na jeho chrbte prebieha štátna hranice medzi SR a ČR. K vysielaču sa dá dostať z oboch republík. Na lúkach pod vysielačom je menšie lyžiarske stredisko a takisto známa Holubyho chata , ktorá poskytuje ubytovanie a bufet s občerstvením. Pekné miesto vhodné na návštevu v každom ročnom období.

Články:

Fotogaléria:

24.10.2016 - Awia

Vysielač Veľká Javorina (970 m.n.m), Slovensko - Bod záujmu

24.10.2016 - Awia

Vysielač Veľká Javorina (970 m.n.m), Slovensko - Bod záujmu

24.10.2016 - Awia

Vysielač Veľká Javorina (970 m.n.m), Slovensko - Bod záujmu

24.10.2016 - Awia

Výhľad smerom na Jelenec - od vysielača Veľká Javorina (970 m.n.m), Slovensko - Bod záujmu

27.08.2013 - permonik

Holubyho chata, Veľká Javorina, Slovensko - Bod záujmu

09.08.2008 - Vydra

Holubyho chata

09.08.2008 - Vydra

Holubyho chata

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Trenčiansky Kraj
Typ:Vyhliadka
Pridal:Vydra 09.08.2008 (06:00)
Poloha:N 48.857 E 17.674
Približná poloha:nie
Čitatelia:29935
Nadmorská výška:969.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Na Veľkú Javorinu sa dá prísť smerom od Nového Mesta nad Váhom. Sú dve alternatívy - buď z NM smerom na Moravské Lieskové po ceste č. 54 a v dedinke Brestové odbočiť vľavo, navedie vás značka Javorina a Holubyho chata. Tieto značky treba sledovať a dovedú vás až k vysielaču. Druhá možnosť je ísť z NM smerom na Myjavu po ceste č. 581 a v centre Starej Turej odbočiť vpravo a cez Hrnčiarové ísť až hore na Veľkú Javorinu. Takisto sa treba držať značiek ako v prvom prípade. V okolí je pekná príroda, tak je dobré ísť jednou cestou tam a druhou späť.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Holubyho Chata, Veľká Javorina, SlovenskoReštaurácia0.6 km V
2.Jelenec, SlovenskoVyhliadka2.1 km V
3.Vyhliadka Lopeník, ČeskoVyhliadka10.3 km SV
4.Rekreačná oblasť Dubník, SlovenskoJazero10.5 km J
5.Vyhliadková veža Poľana, SlovenskoVyhliadka11.2 km JZ
6.Rekreačné zariadenie Javorinka, Dubník, Stará Turá, SlovenskoHotel11.5 km J
7.Veterný mlyn Kuželov, ČeskoPamiatka13.0 km Z
8.Reštaurácia U Freda, Myjava, SlovenskoReštaurácia13.4 km JZ
9.Rozprávkový dom, Švancarová dolina, SlovenskoZaujímavosť13.5 km J
10.Camping Babí hora, Hluk, ČeskoKemping13.9 km SZ
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »