Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 892 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29727
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12149)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia (16)

Vodná nádrž Buková, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Vodná nádrž Buková, Slovensko - Bod záujmu

Vodná nádrž v Malých Karpatoch, v Bukovskej kotline, ležiaca neďaleko obce Buková pri Trnave. Pri nádrži je rekreačné stredisko a autokemping. V blízkosti zrúcanina hradu Ostrý Kameň, najvyšší vrchol Malých Karpát - Záruby, vrchol Havranica (možnosť lezeckých výstupov).

Ďalšie zaujímavé miesta v širšom okolí - zámok v Smoleniciach, jaskyňa Driny, Molpír, rekreačné stredisko Jahodník.

Príjemná zastávka na okružnej trase okolo Malých Karpát (možnosť občerstvenia).

Fotogaléria:

24.10.2016 - Awia

Vodná nádrž Buková, Slovensko - Bod záujmu

07.07.2006 - Awia

Vodná nádrž Buková, Slovensko - Bod záujmu

07.07.2006 - Awia

Vodná nádrž Buková, Slovensko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Trnavský Kraj
Typ:Jazero
Pridal:IvanB 07.07.2006 (09:14)
Poloha:N 48.536 E 17.358
Približná poloha:nie
Čitatelia:29504
Nadmorská výška:298.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Zo Záhoria pri obci Plavecký Peter, z trnavskej strany z obce Trstín (pri Smoleniciach).

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Miesto pre stan Buková - pláž, SlovenskoMiesto pre stan / bivak0.5 km J
2.Rozhľadňa - Rozbehy, SlovenskoVyhliadka4.8 km SV
3.Jaskyňa Driny, SlovenskoPrírodný úkaz5.1 km JV
4.Reštaurácia EDEN Smolenice, SlovenskoReštaurácia5.9 km JV
5.Smolenický zámok, SlovenskoHrad6.0 km JV
6.Penzión EDEN, Smolenice, SlovenskoPenzión6.4 km JV
7.Vodná nádrž Horné Orešany, SlovenskoJazero7.9 km JV
8.Plavecké Podhradie, SlovenskoHrad8.0 km JZ
9.Reštaurácia Lalia, SlovenskoReštaurácia9.0 km JV
10.Trasa Vojenské lesy Záhorie: Plavecký Mikuláš - Lakšárska Nová Ves, SlovenskoTrasa9.2 km Z

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »