Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2283 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29852
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17639)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12213)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Bunker z druhej svetovej vojny, Poľsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Vo vnútri v bunkri

Zaujímavý bunker z druhej svetovej vojny, ktorý tu postavili Nemci. Stojí uprostred lesa ako tunel. Mal slúžiť ako úkryt pre celý vlak. Je môžné ísť dnu na motorkách. Tunel má odhadom 300 – 400 m a na konci je zaslepený. Treba sa otočiť a ísť späť.

Tunel mal slúžiť na ukrytie vlaku. Vedľa stoja ďalšie betónové stavby. Vyzeralo to ako nejaké nedokončené fabriky. Steny mali hrúbku niekoľko metrov a boli vystužené železom.

V okolí sa nachádza viacero podobných stavieb.

Galéria:

Bunker
Slušne obrnené steny
Popis bunkra v poľštine. Myslím, že toto nieje presne ten bunker pri ktorom sme boli. V okolí je ich vraj viacero.

Články:

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Poľsko
Región:Centrálna časť
Typ:Pamiatka
Pridal:Awia 10.07.2006 (23:42)
Poloha:N 51.503 E 20.080
Približná poloha:nie
Čitatelia:15735
Nadmorská výška:174.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Z Obce Tomaszow Mazoviecky smerom na Opczno. Hneď za obcou začína les, na prvej možnej asfaltovej odbočke vpravo.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »