Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2571 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia (11)

Letisko Jamník, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Letisko Jamník, Slovensko

Každý z nás má nejakú obľúbenú cestu, miesto kde rád jazdí, vracia sa naň pravidelne a má chuť vypustiť všetky kone s pod seba. Občas potrebujeme vyskúšať motorku, bez obáv z protiidúcich plechoviek, z úzkej cesty a prachu na krajnici.

Ešte predtým ako som kúpil motorku, poznal som miesto, kde môžem skúšať a testovať bez všetkých obáv.

Neďaleko môjho bydliska je staré letisko, ktoré poskytuje bezpečnosť, dostatočný priestor a v neposlednom rade aj nádherný výhľad.

Letisko má dĺžku 600 metrov a pri šírke 25 metrov poskytuje dostatočný priestor pre spoznávanie vlastného stroja.

Tip: Pokiaľ navštívite tento priestor dám odporúčanie hlavne pre endurákov. Nevracajte sa rovnakou cestou, ale na konci letiska je cesta smerom na sever (od letiska doľava), ktorá vedie nádherným úsekom cca 12 km. Do račkovej doliny. Neodbočujte, pokračujte po štrkovej a poľnej ceste a pokiaľ pôjdete správne prídete k horskému hotelu Orešnica. Popri Orešnici smerom dole Račkovou dolinou na havnú cestu. Od tiaš je možné doľava na smer Podbanské a Tatry a doprava na Liptovský Hrádok. Ak toho nemáte dosť odbočte v ľavo a o 10 m doprava cez poltonový most. Touto cestou sa dostanete do Liptovskej Kokavy a ďalej nádhernou krajinou do Dovalova. Potom je to na vás ...

Detaily:

Stiahni si bod:
GPS súradnice sú len približné. (spravidla to znamená, že vás zavedú len do mesta, alebo obce kde sa daný bod nachádza) Pošli presné súradnice.

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Žilinský kraj
Typ:Trasa
Pridal:Frank 19.05.2009 (09:46)
Poloha:N 49.077 E 19.712
Približná poloha:áno
Čitatelia:24432
Povrch:asfalt

Prístup:

V Liptovskom Hrádku smer (Podbanké) do blízkej dediny Liptovský Peter. V Liptovskom Petre na konci doľava smer Jamník. Popri kasárňach a vojenských priestoroch do obce Jamník a po hlavnej ceste smerom k Roľníckemu družstvu. Pri družstve doprava a po poľnej ceste cca 2 km priamo na Letisko.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Trasa Motoride Tour 2007, SlovenskoTrasa2.4 km JV
2.MX trat Liptovský Peter - Kaleník, SlovenskoMotokrosová trať2.9 km JV
3.Termálny prameň Liptovský Ján, SlovenskoPrameň4.3 km JZ
4.Kemp Borová sihoť, SlovenskoKemping4.3 km J
5.Podzemie pod Vežami, SlovenskoMúzeum4.4 km JZ
6.Háj Nicovô, SlovenskoVyhliadka5.4 km Z
7.Hotel Garni, Liptovský Mikuláš, SlovenskoHotel6.0 km Z
8.Hotel Garni, Liptovský Mikuláš, SlovenskoHotel6.0 km Z
9.Privát Chlievy, SlovenskoPrivát6.2 km SZ
10.Koliba Červený kút, SlovenskoReštaurácia6.9 km JV
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »