Anketa:
Oždianske serpentíny, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Výborná trasa, hoci nie nejak extra dlhá ale vhodná najmä na výuku klopenia najmä pre začiatočníkov. Asfalt je výbornej kvality. Bez štrku a aj pri prípadnom páde sú tam mierne priekopy, takže ani vám ani moto by sa nič vážnejšie nemalo stať(záleží od sily pádu).
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Banskobystrický Kraj |
Typ: | Trasa |
Pridal: | Nexino 20.06.2010 (08:26) |
Poloha: | N 48.380 E 19.912 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 14396 |
Nadmorská výška: | 290.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Smerom od Bratislavy cez Lučenec idete rovno smerom na Košice (Rimavskú Sobotu). Prechádzate diaľnicou R2 a hneď po ukončení diaľnice je odbočka smerom na Ožďany. Smerom od Košíc idete cez Rimavskú Sobotu Smerom na Lučenec (Bratislava) prejdete cez miestnu diaľnicu R2 a po konci diaľnice odbočka doprava smerom na Ožďany.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Enduro/cross trať Ožďany, Slovensko | Motokrosová trať | 1.4 km JZ |
2. | Revúcke krkaháje, Slovensko | Trasa | 8.2 km V |
3. | Rozhľadňa Maginhrad, Slovensko | Vyhliadka | 8.9 km SV |
4. | Turecký most Poltár, Slovensko | Pamiatka | 11.3 km SZ |
5. | Moto areál, Fiľakovské Kľačany, Slovensko | Motokrosová trať | 15.8 km JZ |
6. | Rozhľadňa Vŕšok, Slovensko | Zaujímavosť | 15.8 km S |
7. | Slnečné hodiny v Drienčanoch, Slovensko | Zaujímavosť | 16.4 km SV |
8. | Drieňok - Teplý Vrch rekreačný areál, Slovensko | Hotel | 16.8 km SV |
9. | Kaplnka Sedembolestnej Panny Márie, Galamba pri Fiľakove, Slovensko | Kostol | 19.8 km JZ |
10. | Penzión, Kokava nad Rimavicou, Slovensko | Penzión | 22.0 km S |

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!