Anketa:
Prechod Oetz - Kuhtai - Kematen in Tirol, Rakúsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Pohodový prejazd krajnou časťou Tirolských Álp, kvalitný asfalt, pekné prejazdy. Výhľady zďaleka nie sú tak dych-vyrážajúce ako na najznámejších Alpských priesmykoch, ale trasa môže byť pekným spestrením výjazdu.
Články:
Detaily:
Stiahni si bod:
LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Stiahni si trasu:
GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google EarthKrajina: | Rakúsko |
Región: | Tirol |
Typ: | Trasa |
Pridal: | Awia 28.05.2011 (20:00) |
Poloha: | N 47.213 E 11.022 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 12403 |
Povrch: | asfalt |
Dĺžka trasy: | 40.4 km |
Prevýšenie trasy: | 1387 m |
Prístup:
Trasa začína v mestečku Oetz, cez priesmyk a lyžiarske stredisko Kuhtai až do Kematen in Tirol
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Výškový profil trasy:
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Lokalita BMW Motorrad Days - Garmisch-Partenkirchen, Nemecko | Dedina | 30.4 km S |
2. | Sölden - Otztal, Rakúsko | Trasa | 30.6 km J |
3. | Skokanské mostíky Garmisch-Partenkirchen, Nemecko | Štadión | 30.7 km S |
4. | Timmelsjoch / Passo Rombo, Rakúsko | Priesmyk | 34.8 km J |
5. | Zámok Neuschwanstein, Nemecko | Hrad | 43.7 km SZ |
6. | Swarovski Kristalwelten, Rakúsko | Múzeum | 44.6 km V |
7. | Jaufenpass / Passo Giovo, Taliansko | Priesmyk | 47.2 km JV |
8. | Mesto Vipiteno, Taliansko | Zaujímavosť | 48.7 km JV |
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!