Anketa:
Roklina Myrafälle, Rakúsko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Roklina s mnozstvom vodopadov. Pri obci Muggendorf. Viac informacii napriklad na hiking.sk (nie odo mna). Zaparkovat motorkou sa da takmer az priamo pri vstupe. Vstupne do rokliny 2,- EUR. Roklinu nastivila uz v roku 1802 Maria Terezia. Pre turistov udrziavana od konca 19. storocia. Osvetlene vodopady do 22:00. Vystup na skalny kopec Hausstein s peknym vyhladom. Vyviezt sa da aj vyssie ku Gasthof-u Jagasitz, kde sa nastupuje do dalsej zaujimavej rokliny Steinwandklamm (15 metrovy rebrik). Pokial chcete spojit pojazdenie s predychavanim ozonu pri vystupe 26 drevenymi lavkami a mostikmi cez nadherne vodopady, ... nieco podobne je najblizsie mozno tak v Slovenskom raji ci Vysokych Tatrach, ... kusok od BA (1 1/2 h) ... vrele doporucujem. Cestou spat sa da pojazdit po znamych cestach v udoliach Piestingtal, Triestingtal, ... a podobne, ... zname napriklad z klasickych vyjazdov, ktore organizovaval Widow pred rokmi.
Detaily:
Krajina: | Rakúsko |
Región: | Dolné Rakúsko |
Typ: | Prírodný úkaz |
Pridal: | IvanB 05.06.2011 (10:49) |
Poloha: | N 47.914 E 15.935 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 25874 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Dialnicou smerom na Graz, odbocka do udolia Piestingtal (Wollersdorf), uz na dialnici je na tabuli uvedene Myrafälle. Okolo Markt Piesting, v Pernitz odbocit na Muggendorf. Vsade dobre znacenie.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Hohe Wand, Naturpark, Rakúsko | Vyhliadka | 10.7 km JV |
2. | Alpengasthof Kalte Kuchl, Rakúsko | Hotel | 19.0 km Z |
3. | Bobová dráha, Rakúsko | Zaujímavosť | 34.4 km Z |
4. | Hrad Forchtenstein, Rakúsko | Hrad | 37.2 km JV |
5. | Vila Robrecht, Rakúsko | Privát | 37.4 km JZ |
6. | Predajňa Louis Fun Shop Viedeň, Rakúsko | Moto shop | 38.0 km SV |
7. | Fischbacherské Alpy, Rakúsko | Vyhliadka | 39.3 km J |
8. | Hubertussee, Rakúsko | Jazero | 44.0 km Z |
9. | Zákruty za Viedňou - Königstetten, Rakúsko | Trasa | 45.5 km S |
10. | Pizzeria Perla, Viedeň, Rakúsko | Reštaurácia | 45.7 km SV |
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!