ISSN 1336-6491 | Online: 1509 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Čitateľské ankety - Bike Roka 2020

Celkový počet hlasov vo všetkých anketách: 13213.

Zatiaľ si nehlasoval v žiadnej z ankiet.

Čitateľská anketa Bike roka. Redakcia nominovala novinky vo viacerých kategóriách. Každý člen Motoride Klubu môže prideliť jeden hlas motorke v každej kategórií.

Tvoje Hlasy:

V tejto ankete si zatiaľ nehlasoval.

Vyber Kategóriu:

BahniakCafé/Scrambler
Choper/CruiserJogurt
MalorážkaNaháčSkúterTurista

Nominované motocykle v kategórii Café/Scrambler:

Husqvarna Svartpilen 701 2020


Kawasaki W 800 2020

Moto Guzzi V7 III Racer 10th Anniversary 2020

Moto Morini Super Scrambler 2020

MV Agusta Superveloce 800 2020

Triumph Thruxton RS 2020


Technické parametre:

Foto:
 Husqvarna Svartpilen 701 2020 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Kawasaki W 800 2020 Moto Guzzi V7 III Racer 10th Anniversary 2020
Parametre:
Výrobca:HusqvarnaIndianKawasakiMoto Guzzi
Model:Svartpilen 701FTR 1200 RallyW 800V7 III Racer 10th Anniversary
Typ motora:jednovalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:692.7 ccm1203 ccm773 ccm744 ccm
Max. výkon:74.8 k (55.0 kW) / ot.122.4 k (90.0 kW) / 8250 ot.47.6 k (35.0 kW) / 6000 ot.51.7 k (38.0 kW) / 6200 ot.
Max. krútiaci moment:72 Nm / 6750 ot.115 Nm / 6000 ot.62.9 Nm / 4800 ot.60 Nm / 5000 ot.
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazkardan
Suchá hmotnosť:221 kg
Hmotnosť s náplňami:161 kg221 kg209 kg
Foto:
 Moto Morini Super Scrambler 2020 MV Agusta Superveloce 800 2020 Triumph Thruxton RS 2020
Parametre:
Výrobca:Moto MoriniMV AgustaTriumph
Model:Super ScramblerSuperveloce 800Thruxton RS
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1187 ccm798 ccm1200 ccm
Max. výkon:116.1 k (85.4 kW) / 8000 ot.148.0 k (108.8 kW) / 13000 ot.104.7 k (77.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:108 Nm / 7000 ot.88 Nm / 10600 ot.112 Nm / 4250 ot.
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Suchá hmotnosť:173 kg197 kg
Hmotnosť s náplňami:202 kg
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »