Anketa:
Čitateľské ankety - Bike Roka 2020
Celkový počet hlasov vo všetkých anketách: 13213.
Čitateľská anketa Bike roka. Redakcia nominovala novinky vo viacerých kategóriách. Každý člen Motoride Klubu môže prideliť jeden hlas motorke v každej kategórií.
Tvoje Hlasy:
V tejto ankete si zatiaľ nehlasoval.
Vyber Kategóriu:
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Nominované motocykle v kategórii Naháč:
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Technické parametre:
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Parametre: | |||||
Výrobca: | BMW | Ducati | Harley-Davidson | Honda | Kawasaki |
Model: | F 900 R | Streetfighter V4 | LiveWire | CB1000R | Z H2 |
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | vidlicový štvorvalec (4T) | Elektromotor | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec s kompresorom (4T) |
Objem: | 895 ccm | 1103 ccm | 998 ccm | 998 ccm | |
Max. výkon: | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. | 208.1 k (153.0 kW) / 12750 ot. | 106.1 k (78.0 kW) / ot. | 145.5 k (107.0 kW) / 10500 ot. | 200.1 k (147.1 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 92 Nm / 6500 ot. | 123 Nm / 11500 ot. | 116 Nm / 0.1 ot. | 104 Nm / 8250 ot. | 137 Nm / 8500 ot. |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | remeň | reťaz | reťaz |
Suchá hmotnosť: | 180 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 211 kg | 201 kg | 249 kg | 212 kg | 239 kg |
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Parametre: | |||||
Výrobca: | Kawasaki | KTM | Moto Morini | MV Agusta | Triumph |
Model: | Z650 | 890 Duke R | 6½ Seiemmezzo | RUSH 1000 | Street Triple RS |
Typ motora: | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm | 890 ccm | 649 ccm | 998 ccm | 765 ccm |
Max. výkon: | 68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot. | 121.0 k (89.0 kW) / 9250 ot. | 208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot. | 123.1 k (90.5 kW) / 11750 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 6700 ot. | 99 Nm / 7750 ot. | 116.5 Nm / 11000 ot. | 79 Nm / 9350 ot. | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Suchá hmotnosť: | 166 kg | 186 kg | 166 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 187 kg | 192 kg |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!