ISSN 1336-6491 | Online: 1756 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Čitateľské ankety - Bike Roka 2020

Celkový počet hlasov vo všetkých anketách: 13213.

Zatiaľ si nehlasoval v žiadnej z ankiet.

Čitateľská anketa Bike roka. Redakcia nominovala novinky vo viacerých kategóriách. Každý člen Motoride Klubu môže prideliť jeden hlas motorke v každej kategórií.

Tvoje Hlasy:

V tejto ankete si zatiaľ nehlasoval.

Vyber Kategóriu:

BahniakCafé/ScramblerChoper/CruiserJogurt
MalorážkaNaháč
SkúterTurista

Nominované motocykle v kategórii Naháč:

BMW F 900 R 2020

Ducati Streetfighter V4 2020

Harley-Davidson LiveWire 2020

Honda CB1000R 2020

Kawasaki Z H2 2020

Kawasaki Z650 2020

KTM 890 Duke R 2020

Moto Morini 6½ Seiemmezzo 2020

MV Agusta RUSH 1000 2020

Triumph Street Triple RS 2020


Technické parametre:

Foto:
 BMW F 900 R 2020 Ducati Streetfighter V4 2020 Harley-Davidson LiveWire 2020 Honda CB1000R 2020 Kawasaki Z H2 2020
Parametre:
Výrobca:BMWDucatiHarley-DavidsonHondaKawasaki
Model:F 900 RStreetfighter V4LiveWireCB1000RZ H2
Typ motora:radový dvojvalec (4T)vidlicový štvorvalec (4T)Elektromotorradový štvorvalec (4T)radový štvorvalec s kompresorom (4T)
Objem:895 ccm1103 ccm998 ccm998 ccm
Max. výkon:104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.208.1 k (153.0 kW) / 12750 ot.106.1 k (78.0 kW) / ot.145.5 k (107.0 kW) / 10500 ot.200.1 k (147.1 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:92 Nm / 6500 ot.123 Nm / 11500 ot.116 Nm / 0.1 ot.104 Nm / 8250 ot.137 Nm / 8500 ot.
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazremeňreťazreťaz
Suchá hmotnosť:180 kg
Hmotnosť s náplňami:211 kg201 kg249 kg212 kg239 kg
Foto:
 Kawasaki Z650 2020 KTM 890 Duke R 2020 Moto Morini 6½ Seiemmezzo 2020 MV Agusta RUSH 1000 2020 Triumph Street Triple RS 2020
Parametre:
Výrobca:KawasakiKTMMoto MoriniMV AgustaTriumph
Model:Z650890 Duke R6½ SeiemmezzoRUSH 1000Street Triple RS
Typ motora:dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:649 ccm890 ccm649 ccm998 ccm765 ccm
Max. výkon:68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot.121.0 k (89.0 kW) / 9250 ot.208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot.123.1 k (90.5 kW) / 11750 ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 6700 ot.99 Nm / 7750 ot.116.5 Nm / 11000 ot.79 Nm / 9350 ot.
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Suchá hmotnosť:166 kg186 kg166 kg
Hmotnosť s náplňami:187 kg192 kg
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »