Anketa:
Seriál článkov: Africa Twin Tunisia Adventure
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 4.
27.02.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19584 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

Na Afrikách do Afriky - adventure offroad test Hondy CRF1000 Africa Twin v Tunisku
Nie jednu, ale rovno dve Afriky, manuál aj automat, sme zobrali na kontinent, ktorý dal tejto legende meno. Testovali sme dva týždne v reálnych podmienkach dobrodružnej turistiky, 3500 km, prejazdili hory, piesok a aj saharské duny krížom krážom. Aké je naše hodnotenie motoriek? Je lepší automat alebo starý dobrý manuál? Dokáže Africa pokoriť duny Sahary?
25.11.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10837 [Technika - Dobré Rady]

Ako sa jazdí v dunách - Africa Twin Tunisia Adventure
Pýtali ste sa nás ako na to a tak Awia priamo z Tuniska píše: Jazda v tuniských dunách je náročná. Už jazda v piesku je náročná, duny sú potom vysoka škola.
14.11.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 108286 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure končí
Keď Sahara leží Honde Africa Twin pri nohách... - Náš dobrodružný trip Na Afrikách do Afriky prišiel do svojho cieľa. Ak ste nás sledovali máte približnú predstavu čo sme videli ale hlavne kam až sme sa s Afrikami dostali. Motorky si počínali skvele a do Afriky a na Saharu zapadli na jednotku. Máme množstvo materiálu, fotiek a videí. V LIVE sledovaní kvalita fotiek nebola najlepšia, pretože boli problémy so signálom...
11.11.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14246 [Mototuristika - Afrika - Plánované]

Prípravy v plnom prúde: Na Afrikách do Afriky
LIVE: Nálepky akcie dnes prišli - Afriky ich zajtra dostanú - Balíme o 100 šesť ;-) Zajtra skoro ráno vyrazíme do Bratislavy, kde nás čakajú naše mašinky.
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!