Anketa:
Prípravy v plnom prúde: Na Afrikách do Afriky
ZdieľaťPridané: 11.11.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 13894 [Mototuristika - Afrika - Plánované]
LIVE: Nálepky akcie dnes prišli - Afriky ich zajtra dostanú - Balíme o 100 šesť ;-) Zajtra skoro ráno vyrazíme do Bratislavy, kde nás čakajú naše mašinky.
Seriál článkov - Africa Twin Tunisia Adventure:
| Seriál článkov: Africa Twin Tunisia Adventure | Nasledujúci
Africa Twin, bike verný svojmu menu, patrí do Afriky - ako inak. My v redakcii Motoride.sk máme veľké cestovné endurá v krvi a cestovanie a poriadny offroad na nich tiež. Takže kam inam zobrať Africu na výlet než na Saharu? Predstavujeme Africa Twin Tunisia Adventure 2017.
Prípravy Africa Twin Tunisia Adventure:
Nálepky akcie dnes prišli - Afriky ich zajtra dostanú - 13.11.2017 19:56
Balíme o 100 šesť ;-) Zajtra skoro ráno vyrazíme do Bratislavy, kde nás čakajú naše mašinky.
Dostatok pamäte na naše foto a video - 13.11.2017 12:46
Dve kamery a zrkadlovka potrebujú nejaký ten priestor. Pomohli kamaráti a čosi sme aj dokúpili. 4x 64GB + 4x 32 GB - rýchle SD karty. Myslím že to bude postačovať :-)
Awia ladí posledné detajly trasy do Tuniska - 12.11.2017 23:45
Tomáš Hajduch - Awia skúma mešity a zdajú sa mu že nie sú väčšie než jeho prst :-) Foto: janciii
Príprava špeciál (tekutých) konzerv Tunisia :-) - 12.11.2017 18:19
Podobne ako v Maroku aj do Tunisu si vezmeme aj kúsok domoviny. Keďže sa
nám to v minulosti osvedčilo tak sme tieto tekuté dobroty (Baracka a Metaxa) aj teraz zabalili do takého praktického cestovného balenia :-)
Video: Lisovanie konzervy do Tunisu - Africa Twin Tunisia Adventure
Príprava prívesného vozíka na transport motoriek - 12.11.2017 16:19
Už v utorok budeme cestovať z Bratislavy do Janova (cca 1100 km) a potrebujeme tam bezpečne odviesť aj dve Afriky. Keďže motorky sú v Bratislave a ja v Košiciach využil som ochotu Košického predajcu Hondy firmy K-moto a bol som si vyskúšať naložiť jednu Afriku na môj vozík.
Prišiel som nato, že je malý a tak radšej zoberieme väčší Ferov vozík. Včera sme si ho pripravovali - držiaky na predné koleso a rôzne drevené prípravky, ktorými bezpečne zafixujeme kolesá na zemi, upevňovacie oká a podobne. Keďže motorky nemáme tak finálne upevnenie budeme riešiť v utorok v Bratislave.
Keď sa darí - 2 dni pred odchodom zlyhal notebook - 12.11.2017 09:14
Prípravy na odchod do Tunisu bežia v plnom prúde, ale Murphyho zakony fungujú. Ak sa môže notebook pokaziť pokazí sa v najnehodnejšom čase :-) Iba 2 dni pred odchodom. Nevadí nejako si poradíme...
Komunikátory Interphone úspešne naištalované a otestované - 11.11.2017 15:52
Dnes sme si v kľude nainštalovali interkomy do prilieb. Inštalácia prebehla bez problémov aj do integrály Touratech Aventuro a aj do vyklápačky Lazer. Test nasucho predviedol bezproblémovú komunikáciu a rovnako aj spojenie s navigáciou, či telefónom.
Super správa, v Tunise otestujeme akčné kamery Garmin, vrátane úplnej novinky 360 stupňovej kamery - 11.11.2017 10:52
Obe využijeme na ceste v Tunise a verím že vďaka nim prinesieme aj parádne videá...
Otestujeme akčné kamery Garmin: Garmin VIRB Ultra 30 a úplnú novinku 360-stupňovú akčnú kameru s rozlíšením až 5,7K so sférickou stabilizáciou a priestorovým audio záznamom Garmin VIRB 360.
Dorazil komunikátor Interphone Tour - 09.11.2017 14:05
Dnes sme si vyzdvihli komunikátor značky Cellularline najvyššej rady
Interphone Tour.
Máme teda čas si ho v pohode nainštalovať do prilieb a zoznámiť sa s ním
pred cestou do Tunisu.
Komutátor nám na test zapožičal oficiálny importér Interphone firma RECALL
s.r.o. - www.motointercom.cz
Tento rok nám slovenský importér ponúkol na sezónu Africu Twin. Zobrali sme ju už z výstavy a tesne potom som ju zobral aj do záhoráckeho piesku, nech ukáže čo dokáže. Ako to dopadlo, ste si mohli prečítať: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku
Africa na mňa spravila (znova) dobrý dojem, a tak som počas sezóny, kedy nie je veľmi čas cestovať, rozmýšľal kam ju zobrať na výlet. Ukrajina, Rumunsko, Balkán? Hmmm, nie zlé, ale dnes už relatívne bežné, okrem toho som tam bol už mnohokrát... No a niekde v "šuflíku" som mal odložené Tunisko, ako relatívne ľahko dostupnú africkú destináciu. Keď som to navrhol Honde (to bol ešte august), boli najprv možno trochu zaskočení, ale...
Slovo dalo slovo, plány bolo potrebné skonkretizovať, nájsť parťáka, a tak sme sa dopracovali k tomu, že do Afriky vezmeme nie jednu, ale rovno dve Africy Twin - jeden manuál a druhý automat DCT! Preto vám môžem s veľkou radosťou predstaviť Motoride.sk Africa Twin Tunisia Adventure.
Kto sme
Tomáš Hajduch - Awia
Šéfredaktor internetového motocyklového magazínu motoride.sk, vášnivý motorkár a cestovateľ. S motocyklami začal v roku 2000, absolvoval viacero ciest po západnej a východnej Európe (Alpy, Balkán, Rumunsko, Ukrajina) a v roku 2006 dobrodružnú výpravu na motorke zo Slovenska do Egypta – Motoride Expedition Egypt 2006 (Turecko, Sýria, Jordánsko, Egypt). Neskôr precestoval Rusko, sólo za polárny kruh, v roku 2008 cestu na zrušený Dakar, v roku 2011 Maroko (vrátane tvorby DVD filmu). Venuje sa jazdeniu, pretekaniu a organizovaniu pretekov pre veľké cestovné endurá, organizuje zimný zraz na Slovensku a trikrát navštívil Elefantentreffen.
František Lorinc - africanPo
Je starostom malej obce v Slanských vrchoch. S motorkami začal ako 15-ročný. Absolvoval viacero ciest po Európe (Ukrajina, Chorvátsko, Česko, Poľsko) Už niekoľko rokov sa venuje hlavne jazdeniu v teréne. V roku 2008 tiež šiel na zrušený Dakar a potom v 2011 absolvoval aj s Tomášom výpravu do Maroka. V posledných rokoch je spoluorganizátorom preteku Motoride XL enduro Rally Tuhrina. Vystriedal mnoho motoriek vrátane legendárnej Africa Twin, dodnes má v garáži Hondu XL600.
Čo nás čaká
Termín: posledné dva týždne novembra 2017
Transfer autom: do prístavu v Janove (Taliansko), potom naspäť
Na motorkách: trajekt do Tuniska a 14 dní jazdenia hlavne offroad, Sahara, duny a pamiatky - plánované cca 2 500 - 3 000 km s prevahou offroadu
- Test motocyklov Honda Africa Twin (manuálna prevodovka aj automat DCT) v reálnom adventure turistickom nasadení priamo na africkom kontinente. Test na ceste ale aj mimo neho, v púšti a dunách
- Tešiť sa môžete na pravidelné spravodajstvo (foto, prípadne video) na dennej báze – tzv. LIVE sledovanie výpravy na motoride.sk, s čím máme dlhoročné skúsenosti už od roku 2006 (Egypt)
- Navštívime zaujímavé miesta, známe aj menej známe, a samozrejme aj pamiatky Tuniska. Na túto pomerne malú krajinu sme si vyhradili 14 dní, čo nás nebude tlačiť do bezhlavého hltania kilometrov po asfalte
- Otestujeme pneumatiky Mitas MC23 Rockrider
- Otestujeme ďalšie príslušenstvo - napríklad najnovšie Bluetooth komunikátory zn. Interphone
- Otestujeme akčné kamery Garmin: Garmin VIRB Ultra 30 a úplnú novinku 360-stupňovú akčnú kameru s rozlíšením až 5,7K so sférickou stabilizáciou a priestorovým audio záznamom Garmin VIRB 360.
Čo máme v pláne prejsť
Tunisko je pomerne malá krajina (zhruba 780 km zo severu na juh a 250 km z východu na západ). Napriek tomu sa tam nachádza pomerne veľa zaujímavostí. Sever je podobne ako Maroko zelený a úrodný, nachádza sa tam aj hlavné mesto Tunis, kam sa doplavíme trajektom. Smerom na juh zeleň ustupuje púšti, pribúdajú pohoria a aj Sahara a piesok. Úplný juh krajiny je dlhodobo uzavretý, teda to je región, do ktorého sa asi nedostaneme. Napriek tomu nám zostáva stále rozľahlé územie na preskúmanie.
Vzhľadom na zameranie výpravy sa budeme snažiť pohybovať po vedľajších cestách a budeme sa snažiť jazdiť čo najviac offroad. Samozrejme, najväčším lákadlom je pre nás Sahara a duny, ktoré podľa toho čo viem, sú iné ako tie v Maroku. Len v dunách máme v pláne jazdiť niekoľko dní. Skombinujeme offroad zábavu z jazdenia so spoznávaním krajiny, prírodných krás, ale aj rímskych pamiatok.
Niektoré z miest, ktoré chceme navštíviť
- Kartágo (UNESCO)
- Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m
- Oáza Tamerza (vodopád)
- Rommelova cesta (Piste Rommel)
- Kulisy z natáčania Star Wars (Mos Espa)
- Chott el Djerid - soľné jazero
- Oáza Ksar Ghilane
- Ksar Hadada
- Matmata - podzemné berberské obydlia
- Amfiteáter v El Djem (UNESCO)
- Veľká mešita, Kairouan
- Korbous - teplé pramene
- Sidi Bou Said - modro-biela štvrť
Dva motocykle Honda CRF1000L Africa Twin 2017 na tento naozaj odvážny test mala odvahu zapožičať Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Výpravy sa zúčastnia dva motocykle s manuálnou a automatickou prevodovkou DCT v sériovom prevedení a s originálnym príslušenstvom Honda. Komunikátory zapožičala firma RECALL s.r.o. motointercom.cz, akčné kamery zapožičal CONAN s.r.o. - garmin.sk. Pneumatiky Mitas, oblečenie Klim a Difi, prilba Touratech.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CRF1000L Africa Twin |
Rok: | 2017 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 98 Nm / 6000 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 x 75.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-R21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 208 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 228 kg |
Výška sedla: | 870 mm |
Rázvor: | 1575 mm |
Dĺžka: | 2335 mm |
Šírka: | 875 mm |
Výška: | 1475 mm |
Svetlá výška: | 250 mm |
Objem nádrže: | 18.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 251 km |
Servisný interval: | 12000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | nie |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Automatická prevodovka: | za príplatok |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 9/2017: 12 790 eur, príplatok za DCT 1000 eur |
Pridané: 11.11.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Africa Twin Tunisia Adventure:
| Seriál článkov: Africa Twin Tunisia Adventure | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure končí - Awia
- Na Afrikách do Afriky - adventure offroad test Hondy CRF1000 Africa Twin v Tunisku - Awia
- Fotoreport Honda Africa Twin Test Days 2018 - Awia
- Ako sa jazdí v dunách - Africa Twin Tunisia Adventure - Awia
- Live: Sleduj Motoride Tour de Maroko 2011 naživo - Awia
- Moto Girl Trip: 02 - Líbya- Africké dobrodružstvo pokračuje - FREE Libya - Redakcia
- Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022 sme jazdili v (ne)slnečnom Španielsku - Awia
- Otvorenie sezóny AFRICA TWIN v Poľsku, Sulejow 2006 - Awia
- Z redakčného zápisníka (editoriál) 2/2018 - Africu Twin Adventure Sports vyskúšame medzi prvými na svete - Herghott
- Naživo: Vietnam moto trip 2019 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m
Rommelova cesta (Piste Rommel)
Chott el Djerid - soľné jazero
Matmata - podzemné berberské obydlia
Oáza Tamerza (vodopád)
Ksar Hadada
Amfiteáter v El Djem (UNESCO)
Veľká mešita, Kairouan
Kartágo (UNESCO)
Sidi Bou Said - modro-biela štvrť
Korbous - teplé pramene
Kulisy z natáčania Star Wars (Mos Espa)