Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1544 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (26 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (61)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prípravy v plnom prúde: Na Afrikách do Afriky

 Zdieľať

Pridané: 11.11.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 13978 [Mototuristika - Afrika - Plánované]

LIVE: Nálepky akcie dnes prišli - Afriky ich zajtra dostanú - Balíme o 100 šesť ;-) Zajtra skoro ráno vyrazíme do Bratislavy, kde nás čakajú naše mašinky.

Seriál článkov - Africa Twin Tunisia Adventure:

Africa Twin, bike verný svojmu menu, patrí do Afriky - ako inak. My v redakcii Motoride.sk máme veľké cestovné endurá v krvi a cestovanie a poriadny offroad na nich tiež. Takže kam inam zobrať Africu na výlet než na Saharu? Predstavujeme Africa Twin Tunisia Adventure 2017.

Prípravy Africa Twin Tunisia Adventure:

Nálepky akcie dnes prišli - Afriky ich zajtra dostanú - 13.11.2017 19:56

Balíme o 100 šesť ;-) Zajtra skoro ráno vyrazíme do Bratislavy, kde nás čakajú naše mašinky.

Nálepky akcie dnes prišli - Afriky ich zajtra dostanú - Prípravy v plnom prúde:  Na Afrikách do Afriky

Dostatok pamäte na naše foto a video - 13.11.2017 12:46

Dve kamery a zrkadlovka potrebujú nejaký ten priestor. Pomohli kamaráti a čosi sme aj dokúpili. 4x 64GB + 4x 32 GB - rýchle SD karty. Myslím že to bude postačovať :-)

Dostatok pamäte na naše foto a video - Prípravy v plnom prúde:  Na Afrikách do Afriky

Awia ladí posledné detajly trasy do Tuniska - 12.11.2017 23:45

Tomáš Hajduch - Awia skúma mešity a zdajú sa mu že nie sú väčšie než jeho prst :-) Foto: janciii

Awia skúma mešity a zdajú sa mu že niesu väčšie než jeho prst. - Testovaci článok - sandbox

Príprava špeciál (tekutých) konzerv Tunisia :-) - 12.11.2017 18:19

Podobne ako v Maroku aj do Tunisu si vezmeme aj kúsok domoviny. Keďže sa
nám to v minulosti osvedčilo tak sme tieto tekuté dobroty (Baracka a Metaxa) aj teraz zabalili do takého praktického cestovného balenia :-)

Video: Lisovanie konzervy do Tunisu - Africa Twin Tunisia Adventure

Príprava špeciál (tekutých) konzerv Tunisia :-) - Prípravy v plnom prúde:  Na Afrikách do Afriky
Príprava špeciál (tekutých) konzerv Tunisia :-) - Prípravy v plnom prúde:  Na Afrikách do Afriky
Príprava špeciál (tekutých) konzerv Tunisia :-) - Prípravy v plnom prúde:  Na Afrikách do Afriky
Príprava špeciál (tekutých) konzerv Tunisia :-) - Prípravy v plnom prúde:  Na Afrikách do Afriky
Príprava špeciál (tekutých) konzerv Tunisia :-) - Prípravy v plnom prúde:  Na Afrikách do Afriky

Príprava prívesného vozíka na transport motoriek - 12.11.2017 16:19

Už v utorok budeme cestovať z Bratislavy do Janova (cca 1100 km) a potrebujeme tam bezpečne odviesť aj dve Afriky. Keďže motorky sú v Bratislave a ja v Košiciach využil som ochotu Košického predajcu Hondy firmy K-moto a bol som si vyskúšať naložiť jednu Afriku na môj vozík.

Prišiel som nato, že je malý a tak radšej zoberieme väčší Ferov vozík. Včera sme si ho pripravovali - držiaky na predné koleso a rôzne drevené prípravky, ktorými bezpečne zafixujeme kolesá na zemi, upevňovacie oká a podobne. Keďže motorky nemáme tak finálne upevnenie budeme riešiť v utorok v Bratislave.

Príprava prívesného vozíka na transport motoriek - Prípravy v plnom prúde:  Na Afrikách do Afriky
Príprava prívesného vozíka na transport motoriek - Prípravy v plnom prúde:  Na Afrikách do Afriky
Príprava prívesného vozíka na transport motoriek - Prípravy v plnom prúde:  Na Afrikách do Afriky
Príprava prívesného vozíka na transport motoriek - Prípravy v plnom prúde:  Na Afrikách do Afriky

Keď sa darí - 2 dni pred odchodom zlyhal notebook - 12.11.2017 09:14

Prípravy na odchod do Tunisu bežia v plnom prúde, ale Murphyho zakony fungujú. Ak sa môže notebook pokaziť pokazí sa v najnehodnejšom čase :-) Iba 2 dni pred odchodom. Nevadí nejako si poradíme...

Keď sa darí - 2 dni pred odchodom zlyhal notebook - Na Afrikách do Afriky - predstavujeme Africa Twin Tunisia Adventure

Komunikátory Interphone úspešne naištalované a otestované - 11.11.2017 15:52

Dnes sme si v kľude nainštalovali interkomy do prilieb. Inštalácia prebehla bez problémov aj do integrály Touratech Aventuro a aj do vyklápačky Lazer. Test nasucho predviedol bezproblémovú komunikáciu a rovnako aj spojenie s navigáciou, či telefónom.

Šrobovací klip na komunikátor - Inštalácia Interphone Tour do prilby (Touratech Aventuro)
Inštalácia Interphone Tour do prilby (Touratech Aventuro)
Inštalácia Interphone Tour do prilby (Touratech Aventuro)
Inštalácia Interphone Tour do prilby (Touratech Aventuro)
Inštalácia Interphone Tour do prilby (Touratech Aventuro)

Super správa, v Tunise otestujeme akčné kamery Garmin, vrátane úplnej novinky 360 stupňovej kamery - 11.11.2017 10:52

Obe využijeme na ceste v Tunise a verím že vďaka nim prinesieme aj parádne videá...

Otestujeme akčné kamery Garmin: Garmin VIRB Ultra 30 a úplnú novinku 360-stupňovú akčnú kameru s rozlíšením až 5,7K so sférickou stabilizáciou a priestorovým audio záznamom Garmin VIRB 360.

Dorazili kamery Garmin, vrátane úplnej novinky 360 stupňovej kamery - Na Afrikách do Afriky - predstavujeme Africa Twin Tunisia Adventure

Dorazil komunikátor Interphone Tour - 09.11.2017 14:05

Dnes sme si vyzdvihli komunikátor značky Cellularline najvyššej rady
Interphone Tour.

Máme teda čas si ho v pohode nainštalovať do prilieb a zoznámiť sa s ním
pred cestou do Tunisu.

Komutátor nám na test zapožičal oficiálny importér Interphone firma RECALL
s.r.o. - www.motointercom.cz

09.11.2017 13:54 - Na Afrikách do Afriky - predstavujeme Africa Twin Tunisia Adventure

Africa Twin Tunisia Adventure - by motoride.sk
Africa Twin Tunisia Adventure - by motoride.sk

Tento rok nám slovenský importér ponúkol na sezónu Africu Twin. Zobrali sme ju už z výstavy a tesne potom som ju zobral aj do záhoráckeho piesku, nech ukáže čo dokáže. Ako to dopadlo, ste si mohli prečítať: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Piesková princezná - Honda CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku
Piesková princezná - Honda CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Africa na mňa spravila (znova) dobrý dojem, a tak som počas sezóny, kedy nie je veľmi čas cestovať, rozmýšľal kam ju zobrať na výlet. Ukrajina, Rumunsko, Balkán? Hmmm, nie zlé, ale dnes už relatívne bežné, okrem toho som tam bol už mnohokrát... No a niekde v "šuflíku" som mal odložené Tunisko, ako relatívne ľahko dostupnú africkú destináciu. Keď som to navrhol Honde (to bol ešte august), boli najprv možno trochu zaskočení, ale...

Slovo dalo slovo, plány bolo potrebné skonkretizovať, nájsť parťáka, a tak sme sa dopracovali k tomu, že do Afriky vezmeme nie jednu, ale rovno dve Africy Twin - jeden manuál a druhý automat DCT! Preto vám môžem s veľkou radosťou predstaviť Motoride.sk Africa Twin Tunisia Adventure.

Kto sme

Tomáš Hajduch - Awia

Awia - Atlas - Tour de Maroko 2011
Tomáš

Šéfredaktor internetového motocyklového magazínu motoride.sk, vášnivý motorkár a cestovateľ. S motocyklami začal v roku 2000, absolvoval viacero ciest po západnej a východnej Európe (Alpy, Balkán, Rumunsko, Ukrajina) a v roku 2006 dobrodružnú výpravu na motorke zo Slovenska do Egypta – Motoride Expedition Egypt 2006 (Turecko, Sýria, Jordánsko, Egypt). Neskôr precestoval Rusko, sólo za polárny kruh, v roku 2008 cestu na zrušený Dakar, v roku 2011 Maroko (vrátane tvorby DVD filmu). Venuje sa jazdeniu, pretekaniu a organizovaniu pretekov pre veľké cestovné endurá, organizuje zimný zraz na Slovensku a trikrát navštívil Elefantentreffen.

Honda CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku
Awia - Erg Chebbi - dunové pole, Maroko - Tour de Maroko 2011
Awia - Erg Chebbi - dunové pole, Maroko - Tour de Maroko 2011
Awia - Atlantik - Tour de Maroko 2011

František Lorinc - africanPo

Fero - Col de Belkassem - Erg Chebbi - Tour de Maroko 2011
Fero

Je starostom malej obce v Slanských vrchoch. S motorkami začal ako 15-ročný. Absolvoval viacero ciest po Európe (Ukrajina, Chorvátsko, Česko, Poľsko) Už niekoľko rokov sa venuje hlavne jazdeniu v teréne. V roku 2008 tiež šiel na zrušený Dakar a potom v 2011 absolvoval aj s Tomášom výpravu do Maroka. V posledných rokoch je spoluorganizátorom preteku Motoride XL enduro Rally Tuhrina. Vystriedal mnoho motoriek vrátane legendárnej Africa Twin, dodnes má v garáži Hondu XL600.

Fero - Col de Belkassem - Tour de Maroko 2011
Fero - Atlantik - Tour de Maroko 2011
Fero - Erg Chebbi - dunové pole, Maroko - Tour de Maroko 2011
Fero - Hi Remilia - Zagora - Tour de Maroko 2011

Motorky sa už nevedia dočkať - Africa Twin Tunisia Adventure - by motoride.sk
Motorky sa už nevedia dočkať - Africa Twin Tunisia Adventure - by motoride.sk

Motorky sa už nevedia dočkať - Africa Twin Tunisia Adventure - by motoride.sk
Motorky sa už nevedia dočkať - Africa Twin Tunisia Adventure - by motoride.sk
Vyskúšame aj Mitas MC23 Rockrider - Africa Twin Tunisia Adventure - by motoride.sk
Vyskúšame aj Mitas MC23 Rockrider - Africa Twin Tunisia Adventure - by motoride.sk

Čo nás čaká

Termín: posledné dva týždne novembra 2017
Transfer autom: do prístavu v Janove (Taliansko), potom naspäť
Na motorkách: trajekt do Tuniska a 14 dní jazdenia hlavne offroad, Sahara, duny a pamiatky - plánované cca 2 500 - 3 000 km s prevahou offroadu

  • Test motocyklov Honda Africa Twin (manuálna prevodovka aj automat DCT) v reálnom adventure turistickom nasadení priamo na africkom kontinente. Test na ceste ale aj mimo neho, v púšti a dunách
  • Tešiť sa môžete na pravidelné spravodajstvo (foto, prípadne video) na dennej báze – tzv. LIVE sledovanie výpravy na motoride.sk, s čím máme dlhoročné skúsenosti už od roku 2006 (Egypt)
  • Navštívime zaujímavé miesta, známe aj menej známe, a samozrejme aj pamiatky Tuniska. Na túto pomerne malú krajinu sme si vyhradili 14 dní, čo nás nebude tlačiť do bezhlavého hltania kilometrov po asfalte
  • Otestujeme pneumatiky Mitas MC23 Rockrider
  • Otestujeme ďalšie príslušenstvo - napríklad najnovšie Bluetooth komunikátory zn. Interphone
  • Otestujeme akčné kamery Garmin: Garmin VIRB Ultra 30 a úplnú novinku 360-stupňovú akčnú kameru s rozlíšením až 5,7K so sférickou stabilizáciou a priestorovým audio záznamom Garmin VIRB 360.

Čo máme v pláne prejsť

Tunisko je pomerne malá krajina (zhruba 780 km zo severu na juh a 250 km z východu na západ). Napriek tomu sa tam nachádza pomerne veľa zaujímavostí. Sever je podobne ako Maroko zelený a úrodný, nachádza sa tam aj hlavné mesto Tunis, kam sa doplavíme trajektom. Smerom na juh zeleň ustupuje púšti, pribúdajú pohoria a aj Sahara a piesok. Úplný juh krajiny je dlhodobo uzavretý, teda to je región, do ktorého sa asi nedostaneme. Napriek tomu nám zostáva stále rozľahlé územie na preskúmanie.

 Africa Twin Tunisia Adventure - hrubý návrh trasy
Africa Twin Tunisia Adventure - hrubý návrh trasy

Vzhľadom na zameranie výpravy sa budeme snažiť pohybovať po vedľajších cestách a budeme sa snažiť jazdiť čo najviac offroad. Samozrejme, najväčším lákadlom je pre nás Sahara a duny, ktoré podľa toho čo viem, sú iné ako tie v Maroku. Len v dunách máme v pláne jazdiť niekoľko dní. Skombinujeme offroad zábavu z jazdenia so spoznávaním krajiny, prírodných krás, ale aj rímskych pamiatok.

Niektoré z miest, ktoré chceme navštíviť

Africa Twin Tunisia Adventure podporili
Africa Twin Tunisia Adventure podporili

Dva motocykle Honda CRF1000L Africa Twin 2017 na tento naozaj odvážny test mala odvahu zapožičať Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Výpravy sa zúčastnia dva motocykle s manuálnou a automatickou prevodovkou DCT v sériovom prevedení a s originálnym príslušenstvom Honda. Komunikátory zapožičala firma RECALL s.r.o. motointercom.cz, akčné kamery zapožičal CONAN s.r.o. - garmin.sk. Pneumatiky Mitas, oblečenie Klim a Difi, prilba Touratech.

Foto:
 Honda CRF1000L Africa Twin 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CRF1000L Africa Twin
Rok:2017
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:998 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:98 Nm / 6000 ot.
Vŕtanie x Zdvih:92 x 75.1 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:230 mm
Zdvih vzadu:220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:90/90-R21
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm
Pneu vzadu:150/70-R18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:208 kg
Hmotnosť s náplňami:228 kg
Výška sedla:870 mm
Rázvor:1575 mm
Dĺžka:2335 mm
Šírka:875 mm
Výška:1475 mm
Svetlá výška:250 mm
Objem nádrže:18.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 251 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2017: 12 790 eur, príplatok za DCT 1000 eur

Pridané: 11.11.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Africa Twin Tunisia Adventure:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (26 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (61)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: