Anketa:
Seriál článkov: Bike roka 2012
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 5.
05.04.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4921 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Cestopis roka 2011
S malým oneskorením prinášame článoček o vyhodnotení ankety Cestopis roka 2011. Víťazov sme vyhlásili už na výstave Motocykel 2012 v Bratislave. Kto nemal možnosť osobne vidieť odovzdávanie trofejí víťazom a koho zaujíma ktoré cestopisy získali v ankete najviac hlasov, nech číta ďalej.
17.03.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8158 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Bike roka 2012 a Motoshop roka 2011
Ak ste neboli na výstave pri vyhlasovaní výsledkov, tak tu sa môžete dozvedieť, výsledky čitateľskej ankety, ktorá prebiehala na webw Motoride.sk počas mesiaca február 2012.
13.03.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6423 [Novinky - Bike roka]

Ceny pre víťazov ankety Cestopis roka 2011 a hlasujúcich v anketách
O najlepších bikoch a motoshopoch je už tento rok rozhodnuté. Výsledky sa dozviete už tento piatok v Bratislavskej Inchebe. O tom, že písať cestopisy a podeliť sa o svoje zážitky na cestách sa oplatí sa presvedčíte aj teraz. Tu sú ceny pre najlepších pisateľov cestopisov a tiež ceny do žrebovania pre ôsmych šťastných výhercov spomedzi hlasujúcich.
06.03.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10875 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety foto, video a test roka 2011
Ako každý rok, nechávame Vás, členov Motoride.sk, ohodnotiť prácu redaktorov v nasledujúcich anketách. Ktoré fotografie, testy a videá z produkcie redaktorského tímu Motoride.sk sa Vám najviac páčili, a ktorím ste pridelili najviac hlasov si môžete pozrieť v tomto súhrne.
01.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 20193 [Novinky - Bike roka]

Čitateľská anketa Bike roka 2012 a Motoshop roka 2011
Rok ubehol, a my sme tu opäť s vašou čitateľskou anketou! Aj tento rok budete môcť zvoliť svoj Bike roka 2012, Motoshop roka 2011 a zahlasovať za svoj najobľúbenejší Test, Video, Foto a Cestopis roka 2011.
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!