Anketa:
Seriál článkov: Bike roka 2018
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 9.
23.03.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5567 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Cestopis roka 2017
Víťazov ankety Cestopis roka 2017 sme vyhlásili na výstave Motocykel 2018 v Bratislave. Kto nemal možnosť osobne vidieť odovzdávanie trofejí víťazom a koho zaujíma ktoré cestopisy získali v ankete najviac hlasov, nech číta ďalej.
23.03.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5724 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Motoshop roka 2017 + žrebovanie výhercov: skontroluj, či si vyhral!
Okrem výsledkov Motoshop roka 2017 v článku nájdete aj vyžrebovaných 8-mich šťastlivcov, ktorý si rozdelia vecné ceny od partnerov súťaže.
22.03.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7317 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Bike roka 2018
My sme nominovali, ale hlasovali a rozhodli ste len vy. Tu sa môžete dozvedieť, výsledky čitateľskej ankety, ktorá prebiehala na webe Motoride.sk počas mesiaca február 2018.
19.03.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4618 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Foto, Video a Test roka 2017
Už 10 rok sme vás - čitateľov - vyzvali, aby ste ohodnotili našu prácu. Teraz keď máme tesne po výstave Motocykel 2018, kde sme odovzdávali víťazné trofeje je čas aby sme vám zverejnili aj výsledky. Začneme nesúťažnými anketami, kde ste hlasovali za fotografie, testy a videá z produkcie redaktorského tímu motoride.sk.
04.03.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4311 [Bleskovky - Predstavujeme]

Predstavujeme: Navigácia TomTom Rider 400
GPS navigácia TomTom Rider 400 umožňuje vytvárať vlastné dobrodružstvo vďaka rôznym možnostiam jazdy. Ponúka doživotnú prístupu k službám TomTom, vrátane plných aktualizácií európskych máp, dopravných aktualizácií v reálnom čase TomTom Traffic a upozornenie na rýchlostné radary.
03.03.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10596 [Bleskovky - Predstavujeme]

Predstavujeme: Ruksak s rezervoárom na vodu KTM Replica Baja
Predstavujeme: ruksak KTM Replica Baja - novinka v sortimente doplnkov KTM Power Wear. Je to kombinácia malého (5,7l) ruksaku a camelbagu vhodná pre jazdu v teréne.
01.03.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10121 [Bleskovky - PR bleskovka]

Predstavujeme: Riderscan - centrálne spätné zrkadlo
Bezpečnosti nie je nikdy dosť. Firma Styx.sk prináša na trh zaujímavé centrálne spätné zrkadlo, ktoré zabezpečí lepšie zobrazenie mŕtvych uhlov a bezpečnejšiu jazdu.
28.02.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7236 [Bleskovky - PR bleskovka]

Predstavujeme: Výklopná prilba RIDERO s integrovanou slnečnou clonou
Firma Autokelly ponúka vyklápačku RIDERO aj s integrovanou slnečnou clonou. Dostupná v dvoch farbách a zaujímavej cene.
23.02.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17751 [Novinky - Bike roka]

Vaša anketa Bike roka 2018 a Motoshop roka 2017 už po 10-ty krát
Už desiaty rok vám dávame príležitosť rozhodnúť o tituloch Bike roka, Motoshop roka či Cestopis roka. Ak tak urobíte, môžete vyhrať niektorú zo zaujímavých cien v celkovej hodnote takmer 2 000 eur! A ceny ešte pribudnú!
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!