ISSN 1336-6491 | Online: 2282 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)

Seriál článkov: Motoride Tour de Maroko 2011

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 11.

10.02.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8878 [Novinky - O motoride.sk]

-

Film TOUR DE MOROCCO cesta do piesočných dún Sahary je na svete

Po jesennej premiére filmu na filmovom festivale v Žiline sme ešte na filme popracovali, teraz je na svete finálna verzia. Popracovali sme hlavne na komentári.

 

24.12.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8481 [Bleskovky - Novinky]

-

Video: Timelapse - časozberné video z Motoride Tour de Maroko

Po čase som natrafil na sériu fotografií, ktoré som vytvoril pomocou kamery GoPro v Maroku. Tieto by sa asi nikdy neboli dostali na svetlo samostatne, tak som z nich spravil krátke time-lapse video.

 

15.08.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11277 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Video: Test rolky Touratech + ROKStraps - Maroko 2011

V Maroku sme vyskúšali a preverili v praxi aj rolku (lodný vak) od Touratechu upevnená pružnými popruhmi ROK Straps.

 

29.07.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12837 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Video: Test hliníkových kufrov Touratech Zega Pro - Maroko 2011

V Maroku sme testovali aj dvojicu najnovších kufrov nemeckého výrobcu Touratech Zega Pro a ako doplnok k ním skvele poslúžila aj rolka upevnená pružnými popruhmi ROK Straps (o ktorých si napíšeme neskôr).

 

05.04.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15561 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

Otestovali sme oblečenie Touratech Compañero v Maroku

Naša januárovo-februárová cesta po Maroku nebola len o jazdení, ale aj o testovaní doplnkov, príslušenstva a oblečenia. Mali sme príležitosť vyskúšať jeden z prvých prototypov nového oblečenia z dielne firmy Touratech.

 

24.02.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12002 [Bleskovky - Novinky]

-

Video: Zostrih Motoride Tour de Maroko 2011!

Uplynulo doslova len niekoľko dní odkedy sme sa vrátili z Maroka a už máme pripravenú malú video-ochutnávku.

 

22.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26355 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Live: Sleduj Motoride Tour de Maroko 2011 naživo

Živé sledovanie výpravy do Maroka. Krátke správy, poloha na mape a fotky pribúdajú každý deň.

 

21.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7335 [Bleskovky - Predstavujeme]

-

Video: Motoride Tour de Maroko 2011 pripravené na odchod

Po viac ako dvoch mesiacoch príprav sme vymenili posledné deci oleja, nalepili poslednú nálepku, namontovali posledný kufor a natlačili 3 motorky do dodávky. Štartujeme už v sobotu!

 

18.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 59051 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Video: Úprava BMW R 1150 GS Touratech / Maroko 2011

Pred pripravovanou cestou do Maroka som sa pustil aj do úprav mojej vernej GS-ky, okrem menšej generálky dostala nové farby, sadu dielov z dielne Touratech, nový zadný tlmič...

 

10.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10519 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Ako sa zabieha bavorák alebo pátranie po Jágerskom minarete

Krásna januárová nedeľa, po dlhom čase teplota tesne nad nulou, jeden bavorák po servise s potrebou prebehnúť, jeden nápad, cieľ, a dve sójové tyčinky... Ingrediencie pripravené už len nasadnúť a vyraziť

 

23.12.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11554 [Bleskovky - Predstavujeme]

-

Video: Predstavujeme Motoride Tour de Maroko 2011

Ako to už býva zvykom, zima je časom snívania, plánovania, vymýšľania a niekedy aj realizovania našich cestovateľsko-dobrodružných plánov. Po troch rokoch oprašujeme myšlienku navštíviť severnú Afriku...

 

Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »