Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 700 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Naživo: Africa Twin Tunisia Adventure:

» Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - 18.11.2017 21:22:

Dnes sa pohybujeme v Alžírskom pohraničí čo znamená veľa vojakov, veľa kontrol, veľa Hummerov s guľometmi na strechách. Kontroly ale sú v úplnej pohode a v priateľskej atmosfére.

Cez Le Kef sme prišli pod Stolovú horu - Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - Normálne tam vedie upravená skoro asfaltka zo severu, no mi sme si to dali pekne z juho-východu po fajnovej kamenistej a poriadne strmej piste. Taká krása že sme si to dali rovnako aj dole. Stolová hora inak parádna, šli sme pešo hore, výhľad ďaleký, smerom na západ Alžírsko...

Potom sme zbehli na juh, za mesto Kasserine a tesne pred zapadom slnka sme nasli hotel v Thelepte. Dnes tak mame sprchu, večeru ale hlavne wifi. ;-) A tak si môžete pozrieť aj 360stupňove foto...

Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure

» Sleduj NAŽIVO
MOTOQUAD www.foxracing.sk DS auto Sumoto Brno Indian - www.klasikmoto.sk VR46 - motosvet.sk choppermania.sk

Anketa:

Tvoja prvá motorka bola:

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (44)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako sa zabieha bavorák alebo pátranie po Jágerskom minarete

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 10.01.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7369 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Krásna januárová nedeľa, po dlhom čase teplota tesne nad nulou, jeden bavorák po servise s potrebou prebehnúť, jeden nápad, cieľ, a dve sójové tyčinky... Ingrediencie pripravené už len nasadnúť a vyraziť

Nie všetko a vždy je plánované. Neplánoval som robiť takmer GO motora pred Marokom, no stalo sa. Neplánoval som až tak jazdiť v januári no potreboval som. Neplánoval som návštevu Maďarska no stalo sa... Hlavný cieľ bol nabehať čo najviac km... a ten sekundárny? ten som vymyslel len pár minút pred odchodom a stačilo mi k tomu len pár minút za počítačom. Pôjdem si pozrieť najsevernejší zachovaný Minaret v Európe.

 Bukki Nemzeti Park
Bukki Nemzeti Park

Teplomer v aute je ráno nerozhodný preblikuje medzi nulou a jednotkou, nevadí ja predsa smerujem do teplých krajín, na juh, do Maďarska. Sadám na motorku, tankujem plnú s odhodlaním ju dnes aj vyprázdniť a valím "dole" Známa trasa na Miskolc, snehu ubúda ide to rýchlo. V Miskolci však smerujem rovno na západ. Do Egera sa dá dostať aj rýchlejšie ale si to trielim rovno do Bukki Nemzeti Park-u. Nečakal som nič no dostal som zaujímavú krajinu, skalnaté bralá, ľadopády a nekonečno zákrut. Žiaľ s zima prituhuje a na ceste sa objavuje sneh. Moja rýchlosť klesá a dávam prvú pauzu na doplnenie kozmickej stravy (Sójová tyčinka) Zákruta strieda zákrutu a ... vitajte v Egeri.

 Bukki Nemzeti Park
Bukki Nemzeti Park

Jáger je slovenské pomenovanie pre toto zaujímavé mesto. Nikdy som tu nebol no dosť som o ňom počul. Čítajte napríklad tu: Eger. Keďže pre mňa bolo dnes hlavným cieľom nabehať kilometre neplánujem žiadne veľké prehliadky. Aj tak v januárovú nedeľu mesto spí a má pokoj od turistov. Za cieľ som si zvolil len najsevernejší zachovaný Minaret v Európe z čias Tureckej nadvlády. Je vysoký 40 metrov. Keďže sa chystám už za niekoľko dní do Maroka tak ten cieľ nie je až tak nevhodný, však?

Čas ale rýchlo letí, nie ale tak ako kilometre na večne mokrých, občas roztápajúcim snehom pokrytých cestách. Teplý juh však nezostáva dlžný svojej povesti a teplota v meste stúpa na 4 stupne. Najvyšší čas vyraziť znovu na sever, smer Tornaľa.

 Našiel som ho :-)
Našiel som ho :-)

Zákrut nijako neubúda takmer až na hranice, potom to je už lepšie. Pri Tornali sa napájam na náš hlavný ťah a mávam našim policajtom, ktorý aj v tomto nečase merajú rýchlosť. Po viac ako 5hod v sedle a vonku ma však zima zahnala na pumpu. Jedná kávička, kúsok pizze a telefonát Jančimu (jasterica) že sa asi teda vzhľadom na pokročilú hodinu u neho nezastavím... Nemal som to robiť, ukecal ma... :-)

A tak valím rýchlo do Revúcej, na krátke 10 min stretnutie. Janči má víta kávou so soľou. Asi je to miestna špecialita no moc mi nechutila. A tak mi uvaril druhú k tomu čosi do bruška od pani domácej... Z 10 minút bola razom hodinka a malebnú Revúcu opúšťam už takmer za tmy... Tých 110 km do Košíc dalo zabrať. Zima mi už nevadila len tá voda všade, večne špinavé plexi a nekonečná hmla s nocou. Našťastie boli tu plechovky so svižnejším tempom za ktoré sa dalo zavesiť...

Parkujem šťastne, motorka totál zababraná a ja rovnako. Snáď sa jej taký zábeh páčil... Doprial by som jej ho (aj sebe) aj v teplejšom počasí keby nato bol čas. 429 km za mnou. Pochvalu si zaslúži GoreTex od Heldu obliekol som ho len na termo a bol som úplne v pohode.

P.S.: Cieľom výletu bolo jazdiť a nie fotiť a vidieť, preto sú foto len z mobilu a preto som jazdil v januári.
P.S.2: Zabehnutie moto po servise je nutné, lebo treba vymeniť olej a znovu dotiahnuť na moment valce atď, atď, atď...


Zväčšiť mapu

Pridané: 10.01.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (44)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria