Anketa:
Seriál článkov: Novinky 2019
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 6.
09.01.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5144 [Novinky - Predstavujeme]

Harley-Davidson zverejnil kompletné technické údaje motocykla LiveWire™ vrátane ceny a dojazdu
Harley-Davidson, dnes na veľtrhu CES v Las Vegas predstavila novú generáciu motoriek a prvý krát zverejnila kompletné technické údaje, špecifikáciu konektivity a predajnú cenu. LiveWire™. Prvý elektrický motocykel Harley-Davidson a model s najväčšími možnosťami konektivity na svete, príde do predaja v druhej polovici roka.
15.11.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18472 [Novinky - Predstavujeme]

Mahindra predstavila nové Jawy pre indický trh
Mahindra Group zakúpila licenčnú zmluvu na používanie značky Jawa v Indii a ďalších ázijských krajinách ešte na jeseň minulého roku. Dnes predstavila prvé modely, ktorými chce konkurovať aj značke Royal Enfield.
24.09.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10100 [Bleskovky - Novinky]

KTM pripravuje 690 Enduro R 2019
Po krátkej dobe, kedy 690 vypadla z ponuky KTM, nebolo žiadnym prekvapením, že Rakúšania pripravia znovu enduro verziu ich najväčšieho jednovalca. Po špionážnych foto unikli aj nejaké parametre. Adventure verzia je však asi stále v nedohľadne.
03.09.2018 - Matej Mularčík Čitatelia: 6191 [Novinky - Predstavujeme]

Kawasaki predstavuje Ninju ZX-10R, RR a SE pre rok 2019
V ponuke budú verzia R, RR a SE. Motor je vyladený na 203koní a u verzie RR až na 204 koní. Všetky tri verzie budú mať obojsmerný quickshifter KQS (rýchloradenie bez spojky hore/dole).
26.08.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8284 [Novinky - Predstavujeme]

Harley-Davidson predstavuje modely pre rok 2019
Smelý power-cruiser, inovované modely Touring, Trike a CVO a úplne nový systém infotainmentu, to sú najnvšie tromfy z ponuky Harley-Davidson pre budúci rok. Neskrývaný výkon celkom nového modelu Harley-Davidson ® FXDR™ 114 udáva tón pre všetky motocykle, príslušenstvo a výbavu Harley-Davidson 2019. To znamená nespútaný štýl, strhujúci výkon a moderné technólogie.
29.06.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9418 [Novinky - Predstavujeme]

Honda Super Cub C125 2019 prichádza do Európy!
Super Cub – najpredávanejšie motorové vozidlo na svete, sa vracia do Európy. Uchováva si svoje povestne výkonové charakteristiky, unikátny nadčasový vzhľad, nový motor 125 cm3, poloautomatické radenie, nový odolný podvozok, odpruženie s vysokým zdvihom, kompletné LED osvetlenie či inteligentný kľúč Smart Key.
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!