Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3300 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29836
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17631)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)

Seriál článkov: PAX Rally 2008

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 4.

11.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6913 [Šport - Rally]

-

Dakar Series II - PAX Rally - druhá etapa je smolná, Katroš zadrel motor a odstupuje!

Napriek pekne rozbehnutému závodu, dnes nemám dobré správy. Jediný slovenský zástupca na druhej rally Dakarskej série v Portugalsku odstupuje.

 

10.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6574 [Šport - Rally]

-

Dakar Series II - PAX Rally - po prvej etape Jaro Katriňák priebežne deviaty!

Dnes skoro ráno opustil pelotón jazdcov hlavné mesto Portugalska, aby sa postavili výzve piatich dní a viac ako 2000 km, na druhej Rally Dakarskej série.

 

10.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4296 [Šport - Rally]

-

Dakar Series II - PAX Rally zajtra odštartuje, Katroš s číslom 10

Už zajtra skoro ráno odštartuje v Lisabone druhá z rally Dakar Series pod názvom PAX Rally. Na štarte nebude chýbať ani Jaro Katriňák.

 

05.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5134 [Šport - Rally]

-

Druhá zo série Dakarských Rally už klope na dvere

PAX Rally 2008 - to je názov rally súťaže ktorá už čoskoro odštartuje z mesta, kde v januári tohto roku zrušili 30. ročník Rally Dakar. Nebude tam chýbať Jaro Katriňák a ani redakcia motoride.sk a Enduro Aktuál motoride!

 

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »