Anketa:
Druhá zo série Dakarských Rally už klope na dvere
ZdieľaťPridané: 05.09.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5138 [Šport - Rally]
PAX Rally 2008 - to je názov rally súťaže ktorá už čoskoro odštartuje z mesta, kde v januári tohto roku zrušili 30. ročník Rally Dakar. Nebude tam chýbať Jaro Katriňák a ani redakcia motoride.sk a Enduro Aktuál motoride!
Seriál článkov - PAX Rally 2008:
| Seriál článkov: PAX Rally 2008 | Nasledujúci
![]() |
Mapa trate |
V utorok 9. septembra sa na štart PAX Rally postavia tí najlepší, ako na štyroch, tak aj na dvoch kolesách, aby si zmerali sily pred prvým Dakarom, ktorý sa nebude jazdiť v Afrike. Na štarte nebudú chýbať mená ako Carlos Sainz, Stephane Peterhansel, Dieter Depping, Nani Roma, Luc Alphand, Giniel de Villiers alebo Nasser Al-Attyah. Medzi motorkármi to budú jazdci KTM Cyrill Despres, Marc Coma a David Casteu (víťaz prvej série: Central Europe Rally). Honda Europe bude reprezentovaná ôsmymi pretekármi s cieľom prekaziť úspechy rakúskej značky. Slováci však budú mať svojho favorita víťaza Rally TransOrientale Jara Katriňáka, ktorý sa určite zapojí do súboja o tie najvyššie priečky.
Každopádne sa je na čo tešiť. Rally sa bude jazdiť na rôznych povrchoch ale v menu je aj piesok na tratiach, kde sa jazdili aj prvé etapy pôvodného Dakaru. Štartuje sa v Lisabone a cieľ pri pobreží Atlantiku v meste Portimao. Súťaž pozostáva z piatich dní a v každom sa jazdia ako presuny tak aj merané špeciálky (od 65 do 300 km). Za päť dní pretekári odjazdia 1000 km špeciálok a celkovo asi 2000 km.
Na čo sa môžeš tešiť?
Podobne ako keď sme boli na Rally Cetral Europe, alebo v Rusku na TransOrientale v rámci možností zabezpečíme denné online spravodajstvo a foto servis. Ak by to technické možnosti a čas umožnili, tak aj nejaké to video. Tentoraz na to budem ale v Portugalsku úplne sám.
Doplnené info o 20:00
Tak sme na ceste cca od 16:00, teraz v Budapešti. Na štarte teta z GPS ukázala 3360km do Lisabonu. Mali by sme tam byť v sobotu neskoro v noci. Čaká nás Maďarsko, Rakúsko, Taliansko, Francúzsko, Španielsko a Portugalsko. Priebežne sa ozvem aj keď to bude asi nuda.
Držte palce a pozdravujem všetkých! Awia
Video:
Pozri si video od organizátora súťaže.
Viac info:
Pridané: 05.09.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - PAX Rally 2008:
| Seriál článkov: PAX Rally 2008 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Dakar Series II - PAX Rally - po prvej etape Jaro Katriňák priebežne deviaty! - Awia
- Prvá zo série Dakarských Rally už v apríli 2008 - Awia
- Rally TransOrientale klope na dvere, poď vyprevadiť Jara Katriňáka na cestu do Petrohradu! - Awia
- Ďalšia z Dakar Series Rally bude v Rusku, Kazachstane a Turkmenistane - Silk Way Rally 2009 - Awia
- Dakar Series II - PAX Rally zajtra odštartuje, Katroš s číslom 10 - Awia
- Firma Adamoto dnes odovzdala dakarské špeciály KTM pre Jara Katriňáka a Ivana Jakeša - Awia
- Dakar Series II - PAX Rally - druhá etapa je smolná, Katroš zadrel motor a odstupuje! - Awia
- Video: Rozhovor - Jaro Katriňák pred Rally Central Europe 2008 - Awia
- Slovenská účasť na Dakare potvrdená! - Herghott
- Rozhovor: Jaroslav Katriňák o Dakare 2006 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!