Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2102 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30664
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18051)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12613)

Seriál článkov: Poradíme, pomôžeme

Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 21.

02.08.2004 - Vadim Čitatelia: 26530 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 6. časť: Plastická chirurgia

Pretože som viac motorkár ako lapiduch, budem sa viac venovať plastickej chirurgii motoriek, ako motorkárov. Všetci dobre vieme, že viac ako jogurt, potrebuje plastického chirurga jeho neopatrný majiteľ. To iste platí aj na menej úspešného bahňáka a preto sa všetci im podobní môžete s prehľadom na tieto riadky vybodnúť. Choďte sa radšej pošmýkať a zaskákať si. Dúfam, že už sme tu nad novinami ostali sami. My - traktoristi. Plastickou chirurgiou som veľmi vtipne nazval to, čomu naslovovzatí odborníci vravia tuning a policajti zas zásahy do konštrukcie jednostopového motorového vozidla.

 

08.07.2004 - Vadim Čitatelia: 27214 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 5. časť: Spoločne na dovolenku

Podľa mojich skúseností, sú motorkári stádovitého charakteru. Má to svoje výhody, ako napríklad to, že si môžu pomôcť, keď má niektorý z nich problém. Nemusí mať každý pri sebe všetko. Jeden ma stan, druhý má servisné náradie, tretí zase dievčinu ochotnú pomôcť...

 

07.06.2004 - Vadim Čitatelia: 26687 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 4. časť: Ako ju udržať pri živote

V predchádzajúcich častiach sme sa poradili, akú si kúpiť motorku, zistili sme, ako sa na ňu obliecť a naučili sme sa základy jazdy. Teraz si povieme niečo o údržbe.

 

29.04.2004 - Vadim Čitatelia: 29581 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 3. časť: Čo na ňu?

V minulej časti nášho seriálu pre začiatočníkov sme si vysvetlili základné úskalia jazdy na motorke. Teraz, keď už máš za sebou prvé kilometre na opustených miestach, aspoň na chvíľu zabudni na ukrutné výfuky, aj drsné bejzbolky a mysli viac na seba, ako na tie baby, čo ťa majú žrať.

 

23.03.2004 - Vadim Čitatelia: 49140 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 2.časť: Nauč sa jej rozumieť

V prvej časti môjho seriálu som sa ti snažil poradiť, ako si vybrať motorku, s ktorou by si mohol byť spokojný. Teraz, keď už máš svojho miláčika doma, tak sa s ním zoznám. Ak si to neurobil ešte pred kúpou, tak to skús teraz.

 

26.02.2004 - Vadim Čitatelia: 263727 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 1. časť: Výber tej pravej

Chceš si kúpiť motorku, ale nevieš akú a ako na to? Tak ti skúsim poradiť. Prečo práve ja? Nuž preto, lebo som práve taký motorkár ako ty. Akurát mám viac najazdených kilometrov a skúseností s údržbou motorky. Aj ako zákazník, aj ako servisák.

 

| 1 2 | Nasledujúce

Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »