Anketa:
Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2014
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 19.
07.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5006 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - Touratech, Kymco, Peugeot, Sym, CFMOTO, Acerbis, Givi, Ohlins...
EICMA Miláno 2014 - záverečný fotoreport zo stánkov niektorých výrobcov motorcyklov ale aj príslušenstva.
07.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8608 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - Kawasaki H2/H2R detaily a koncept elektro transformera J Concept
Rozhodne najväčšou peckou v stánku Kawasaki bola dvojička superšportov s kompresorom preplňovaným motorom. Prinášam niekoľko detajlných fotiek a tiež štúdiu z budúcnosti J Concept.
07.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5053 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - Harley-Davidson a jeho elektro koncept Livewire
Harley-Davidson predviedol okrem noviniek 2015 aj koncept elektro Harley budúcnosti s názvom Livewire.
06.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5788 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - MV Agusta Stradale 800 2015
MV Agusta predstavila na EICMA novinku Stradale 800, zverejnila podrobnosti o Turismo Veloce 800 a pochválila sa Brutale Dragsterom RR
06.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4278 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - Gas Gas a Beta
Obe značky predviedli celý modelový ročník 2015. Gas Gas ukázal aj prototyp nového endura a tiež Dakarský špeciál EC 450 Raid.
06.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7744 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - Polaris, Victory a Indian - Scout 2015
Americký koncern Polaris ukázal časť svojej produkcie štvorkoliek a snežných skútrov no nechýbali ani novinky motocyklových divízií Victory a Indian, ktoré vlastní. V Indiane bol k videniu nový model Scout.
06.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5554 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - Energica Eva 2015 - elektrický naháč
Firma Energica v Miláne predstavila nahú verziu ich superbiku, ktorý nesie označenie Ego. Samozrejme slovo "nahý" treba dať tak trochu do úvodzoviek.
06.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5370 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - Benelli naháč BN 600R a turista BN 600GT a k tomu malorážky
Spoločnosť Benelli predstavila v Miláne celú svoju produkciu. Najviac asi zaujali malé naháče BN302 a BN251. Väčšie šestovky BN600GT a BN600R pútali pozornosť najmä použitými komponentami. Popri TNTčkach sa zviezli aj stroje majitela značky Benelli, Keeway.
06.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3693 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - Matchless X Reloaded
Anglický Matchles (1899 - 1966) vstali z mŕtvych a predstavili model X Reloaded, inšpirovaný bestsellerom z roku 1929. Spojenie modernej technológie a retro dizajnu dokáže určite potešiť nejedno oko a srdce.
04.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8150 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - Husqvarna 701 Supermoto a dve štúdie 401 Vitpilen / Svartpilen
Husqvarna sa teda znovu vracia na cestu. Tým prvým bikom je supermoto s označením 701, no okrem toho Huska vybalila aj dve štúdie 401 Vitpilen / Svartpilen.
04.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5291 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - Piaggio Group: Aprilia, Moto Guzzi
Aprilka sa teší z triumfu v SBK, predstavila nové Tuono V4 1100. Moto Guzzi niekoľko nových variácií na báze Californie a Piaggio pracuje na modernom elektro bicykli.
04.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6313 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - KTM predviedlo nové 1050 Adventure
KTM v Milane prekvapilo uvedením 1050 Adventure. Moto LC8 sa tak vracia na scénu, ale priaznivci 950/990 Adventure sa sai nepotešia. 1050 zdedila vzhľad aj celkové "cestnejšie" zameranie od svojej väčšej sestry.
04.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4755 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - Suzuki
V stánku Suzuki boli vidieť všetky novinky 2015 a tiež špeciál MotoGP.
04.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4765 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - Triumph inovoval malé Tigre, má celkovo 4 verzie s kopou noviniek
Triumph inovoval malé Tigre 800, teraz má v ponuke vraj Tigra pre každého jazdca, sú totiž 4 verzie: XR, XRx, XC, XCx.
04.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4897 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - Kawasaki - malé naháče a cestná verzia Ninja H2
Ninja 250, Z250 SL, Z30, Vulcan S ale hlavne cestná verzia H2, to sú hlavné lákadlá Kawasaki v Miláne.
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!