ISSN 1336-6491 | Online: 1410 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)

Články - Mototuristika - Moto-akcia

slider

Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025

Foto zo zrazu medveďov - Foto zo zrazu medveďov aj z drona nám poslal Peter Konček. Ďakujeme

slider

Report: 8. Stretko ľadových medveďov 10. - 11. 2. 2024

Vyhodnotenie pretekov a najvzdialenejšieho najmladšieho a najstaršieho účastníka - Preteky Medveďov: Preteky Medveďov 2024 - 8. Stretko ľadových medveďov 10. - 11. 2. 2024 Kategória open: 1. Ján Jaško 2. Martin Dobiš 3. Martin Kollárik Preteky medveďov kategória open - Report: 8. Stretko ľadových medveďov 10. - 11. 2. 2024 Kategória veterán moto: Preteky Medveďov 2024 - 8. Stretko ľadových medveďov 10. - 11. 2. 2024 ...

slider

Report: 17. stretnutie motorideákov 2020 Košice

Napriek situácii sme aj tohto roku zorganizovali Motoride stretko i keď v náhradnom termíne. Už 17-ty ročník sa konal v Košiciach v parádnom zrenovovanom kempe a so super výjazdom...

slider

Parádna biela Mikulášska jazda 2019 - Košice

Tento rok v naozaj skvelom počasí, celé mesto zasnežené a aj tak si skupina chladu vzdorných motorkárov nenechala ujsť Mikulášsku jazdu a potešiť trochu decká na Hlavnej.

slider

Naživo: KTM Adventure Rally 2019, Bosna

Cesta domov - Natankované, nabalené, ideme domov.

slider

Mikuláška jazda Košice 2018

Ráno mrznúci dážď asi nepridal moc na odhodlaní bikerov vyraziť na cesty. Napriek tomu sa aj tohto roku nazbierala partia pre uchovanie tradičnej Košickej Mikulášskej jazdy.

slider

Report: 15. stretnutie motorideákov 2018

Fotogaléria z návštevy bane - Počas výjazdu sme si pozreli zaujímavý a do nedávna aktívnu baňu: Hornonitrianský banský skanzen - Baňa Cigeľ - jazda vláčikom, ukážka života baníkov, banských strojov a zaujímavý a vtipný výklad. Video: Tip na výlet: Hornonitrianský banský skanzen - Baňa Cígeľ - MR stretko 2018 Hornonitrianský banský skanzen - Baňa Cigeľ - 15. Motoride Stretko 2018 ...

slider

Fotoreport Honda Africa Twin Test Days 2018

2. ročník úspešnej akcie pre zákazníkov prebehol tentoraz 17. - 18. mája 2018 v Trenčíne. Testovacie jazdy pre vás prebiehali na ceste aj v teréne + ako bonus krátka enduroškola....

Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »